Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sökt efter denna information förgäves på både SAS och AMEX site nu ett tag. Går vouchern att använda med att kombinera klasser? DVS C ut och Y in t.ex, eller är man stenhårt bunden till en klass för både in- och utresa?

Om det akuta konkurshotet undanstyrs för SAS så blir det itnressant att se om de tillåter Star Alliance bokningar igen med voucher.

Last edited:
Har sökt efter denna information förgäves på både SAS och AMEX site nu ett tag. Går vouchern att använda med att kombinera klasser? DVS C ut och Y in t.ex, eller är man stenhårt bunden till en klass för både in- och utresa?

Om det akuta konkurshotet undanstyrs för SAS så blir det itnressant att se om de tillåter Star Alliance bokningar igen med voucher.

•Valid on SAS flights only
•Only valid for up to 2 passengers
•The origin has to be a Scandinavian country
•Not possible to mix classes
•Can not be used on open jaw
•Only valid for round-trip flight awards, i.e. not valid for one-way flight awards, and not valid for revenue tickets purchased with points

Jag *tror* att du kan få igenom mixed classes, men du får betala för den dyraste R/T. Har dock aldrig testat själv.

Jag har försökt att få igenom mixade klasser men det har inte gått.
Är också inne på att göra mej av med kortet.
Har en längre tid försökt boka SFO men det är inte bokningsbart ännu så även min senaste voucher lär väl hinna gå ut innan jag hittar något.

NotRyan: Var hittar du den listan? Har sökt efter en sådan summering men ej funnit där jag spanat.

---

Som tidigare postare nämnt så får man verkligen planera sin semester kring en eventuell bonus redemption när det gäller SAS. Så nej, det känns ohållbart att behålla Amex-kortet nästa år. BA Visa har ju fördelen att den just är ett VISA dessutom...

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen