Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som framfört våra "åsikter" om "Only SK-flights" till Amex eller SAS?

Säkert. Men ärligt talat, vi kan nog tycka vad vi vill - det känns ändå rätt rimligt att den bara gäller på SAS. Det var nog så det var avsett från början skulle jag tro och jag har svårt att se att man kan "kräva" mer, även om det vore trevligt. Det jag tycker man ska framföra, är dock att tillgängligheten i C behöver bli bättre.

De sakerna som jag tror att det är rimligt att vi kräver SAS att ändra är:
  • Tillåta Open Jaw(i alla fall inom samma zon)
  • Tillåta att använda vouchern till Skandinavien också (T ex Shanghai-Göteborg t/r)
  • Tillåta att mixa kabinklasser och debiterar endast för (kabinklass A + kabinklass B) / 2

Speciellt med Open Jaw och med mixade kabinklasser gör det lättare att hitta datum som passar ens önskemål.
Förutom att tillåta mixade kabinklasser kostar inte SAS något extra egentligen.

Ringde Tallin för två veckor sedan för att boka en resa till BKK i februari men fick svaret att "det finns inga hemresor, återkom". Ringde tillbaka flera gånger och frågade om det inte gick att boka hemresa med *A bolag, men fick NEJ alla gånger.
Provade att ringa en sista gång idag och lyckades då boka en resa i C med SAS dit och Thai hem. Mycket glad! :D

Speciellt med Open Jaw och med mixade kabinklasser gör det lättare att hitta datum som passar ens önskemål.
Förutom att tillåta mixade kabinklasser kostar inte SAS något extra egentligen.

Ska man vara lite konspiratorisk, så kan man ju misstänka att SAS räknar med att x% av de vouchers som utfärdas inte kan användas. Om man förbättrar villkoren genom att göra det enklare att utnyttja dem, så blir x mindre vilket kan ses som en ökad kostnad.

Men nu ska vi se positivt på det hela. Jag håller med dig om att dina förslag är rätt rimliga. Så länge bivillkoret är att resan sker på SK-metall så bör de vara ganska flexibla tycker jag.

Fick hem min voucher idag :)
Trodde dock det skulle vara något annat än ett helt vanligt vitt A4 utskrivet från en väldigt kass skrivare där det går 2 "ränder" ca 3-4 cm breda som gör att utskriften blir väldig suddig på dessa ställen.

Återstår att se om den går att nyttja till något, ska nog försöka rikta in mig på SFO för lite ölprovning på microbryggerier (om jag får med mig brorsan), annars får det nog bli Tokyo.

Har det någonsin funnits en voucher?
Kanske tidigare, men det som kommer i brevlådan nu är ju bara en bekräftelse att man är berättigad.

Hade ju inte räknat med något guldkuvert kanske, men något lite roligare i alla fall, är knappt ens läsbart vilka siffror som står på den (antar att de ska uppges när man ska boka)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen