Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vouchern är personlig och går inte att föra över till någon annan.
Måste bokas med dina poäng och din voucher.

Ingen aning om det går att boka resan i 2 andra namn än kontoinnehavarens.

jo det går. just nu ligger nämligen biljetten på mina föräldrar och jag skulle bokat vanliga biljetter till mig. faller ju dock på att det måste vara mina poäng. ber om ursäkt om jag brutit mot någon regel genom att fråga och får hoppas på att det går att fixa ett *A flyg i sommar då det är ända tiden jag kan åka. Någon som vet om det bara är på SFO det skulle vara möjligt med *A eller om det gäller samtliga SK destinationer i USA.

skulle det bli en avbokning så kan jag oavsett lägga ett ord här så någon annan får chansen, bättre att det går till någon på BC än vilken Svensson som helst ;)

Dealen med *A för vouchern gällde bara till SFO. För någon vecka sedan rapporterades det dock om att de tagit bort det erbjudandet i och med att de öppnat upp bonusplatser till SFO. Var någon som fick igenom en bokning för att han/hon blivit lovad det någon vecka tidigare.
Men det skadar inte att försöka, man kan inte få mer än ett nej om man försöker göra en bokning till SFO med 2-4-1.

sant, att prova skadar inte ;) tycker dock inte jag hittar några bonusplatser till SFO, finns endast några utresor i oktober men inga hemresor. man kan ju hoppas dom inför regeln igen ;)

Verkar tvärnej från Amex i den frågan. Ringde nu i veckan och frågade om *A-tillgänglighet och agenten sa följande: "We have been given STRICT orders from SAS NOT to allow Star Alliance awards for the 2 for 1 offer".

Så SAS-metall verkar onekligen gälla igen, utan undantag, trots att det fortfarande inte finns en enda bonusresa att tala om till SFO..

Just nu är ju dock SAS lite löjliga: Vi har en 2-4-1 och har letat SAS metal till/från USA, EWR/ORD/SFO, någon gång juni-juli-augusti-september-oktober. Det finns INGA lediga platser what so ever till USA, men från finns det löjligt många platser - vissa månader finns det på alla dagar i månaden. Men till USA ? Nix.

Och då söker jag bara EuroBonus platser, inte ens kommit till 2-4-1 läget...

Och ett samtal till SAS (018-nummret för 2-4-1) vart ett irreterande svar från en engelsktalande tantilura som inte klarade av att inte skälla ut min fru. Detta är då fan inte sättet att få mig att flyga SAS i fortsättningen.

Just nu är ju dock SAS lite löjliga: Vi har en 2-4-1 och har letat SAS metal till/från USA, EWR/ORD/SFO, någon gång juni-juli-augusti-september-oktober. Det finns INGA lediga platser what so ever till USA, men från finns det löjligt många platser - vissa månader finns det på alla dagar i månaden. Men till USA ? Nix.

Och ett samtal till SAS (018-nummret för 2-4-1) vart ett irreterande svar från en engelsktalande tantilura som inte klarade av att inte skälla ut min fru. Detta är då fan inte sättet att få mig att flyga SAS i fortsättningen.

Ja, det är helt bisarrt hur få biljetter det finns. Har en känsla av att mängden awardbiljetter för TATL-flygningar har kapats med 80% eller nåt sånt. Det är ju rätt värdelöst att ha ett erbjudande som Amex 2-for-1 om det ändå innebär att man inte kan flyga annat än inom Europa ....

Har ni testat IAD? Dit hittade jag mest lediga platser när jag tittade i september, fanns några datum med 2 platser när jag tittade för ca 1 månad sedan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen