Hade lite problem att få tillgång till min rabatt:
* 1 augusti, går över 150k spend. Kan inte se det på AMEX hemsida eftersom den bara visar intjäningen på mitt premiumkort som levde en bit in på året.
* 18 augusti, ringer AMEX och undrar var min rabatt är. AMEX svarar att den är triggad, men utskicket är försenat.
* 28 augusti. Får mitt brev med rabatten, daterat 24 augusti. Ser den inte på mina EB-sidor.
* 9 september 09:00. Har letat upp en resa, ringer Tallinn. De kan inte se någon rabatt och kan inte göra en bokning. De skall kontakta AMEX och ber även mig göra det för att skynda på processen. Jag ringer AMEX, de säger att de har överföringsproblem till SAS. Min rabatt skall finnas tillgänglig inom två arbetsdagar.
* 10 september 10:00. Mejl från AMEX att nu är det klart. Ringer Tallinn 12:00. De kan inte se rabatten, sätter mig på hold för att se om supervisor tillåter en bokning ändå. Plötsligt kan han se den. Allt funkar och min planerade resa är fortfarande tillgänglig. Slutet gott.
Så, verkar finnas lite bevakningsbehov just nu för er som närmar er en bokning.