Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte just Lufthansa F, men när jag bokade min resa i fredags kunde de inte se tillgänglighet på Lufthansaflighter från Göteborg till Frankfurt (samma sak med Thaiflighter faktiskt). Detta trots att United visade lediga Saver award.

Inte just Lufthansa F, men när jag bokade min resa i fredags kunde de inte se tillgänglighet på Lufthansaflighter från Göteborg till Frankfurt (samma sak med Thaiflighter faktiskt). Detta trots att United visade lediga Saver award.
Det är problem med married segments ibland.

Nyfiken fråga från mig som inte har amex alls (otroligt nog)... Går vouchern att överlåtas typ att en annan person med poäng flyger för den utan att innehavaren är med på bokningen?

Fått bekräftat bara att de fungerar att jag som exempelvis har poäng och min vän har vouchern så kan vi resa tillsammans men poängen dras från mig.

Men nu är tanken om jag kan flyga på en voucher min vän har? Eller är de enda sättet att han bokar den för sina poäng åt mig o att jag sen för över mina poäng till hans konto?

Men nu är tanken om jag kan flyga på en voucher min vän har? Eller är de enda sättet att han bokar den för sina poäng åt mig o att jag sen för över mina poäng till hans konto?
Se svar från MartinH.
Att föra över dina poäng till någon annan kommer bliv väldigt dyrt, är inte direkt gratis att flytta poäng. Poängen måste komma från samma konto som vouchern tillhör, dvs du kan inte ta dina poäng och någon annans voucher.

Se svar från MartinH.
Att föra över dina poäng till någon annan kommer bliv väldigt dyrt, är inte direkt gratis att flytta poäng. Poängen måste komma från samma konto som vouchern tillhör, dvs du kan inte ta dina poäng och någon annans voucher.
Allt är relativt. Att föra över 60,000 poäng kostar 300 EUR om jag räknat rätt. Beroende på vad man hittar för 2-4-1 platser och när man behöver åka så behöver det inte vara en dålig affär.

Se svar från MartinH.
Det sistnämnda går om voucherns innehavare reser på resan! Det har Tallinn sagt när man ringt dom i alla fall. Att mina poäng kan användas och den andra personerns voucher om vi båda är närvarande på bokningen.

Menar du så?

Kompis "A" har 100.000 poäng på hans EB konto.

Jag har 0 poäng, fast har en voucher kopplat till mitt konto.

Jag kan ringa Tallin, berätta att jag vill använda min voucher och resa tillsammans ARN-EWR i C med Kompis A och ta poängen från hans konto?

Menar du så?

Kompis "A" har 100.000 poäng på hans EB konto.

Jag har 0 poäng, fast har en voucher kopplat till mitt konto.

Jag kan ringa Tallin, berätta att jag vill använda min voucher och resa med Kompis A och ta poängen från hans konto?
Ja de sa Tallinn tidigare i år. Självklart måste kompisen närvara vid telefon vid bokning och säga sin säkerhetskod och sånt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen