Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde en bokning siste december 2021 CPH-LHR-TPE SIN-IST-CPH och fick betala 187500 EBP med en 2-4-1 voucher. Jag fick alltså betala 82 500+105 000 för denna open jaw bokning.
Har jag förstått rätt att du flyger hem från Singapore? Så du löser en biljett från Taiwan till Singapore separat? Tänkte eventuellt något liknande men kanske inte mixa två zoner.

Wille
 

Jim_

Medlem
Har jag förstått rätt att du flyger hem från Singapore? Så du löser en biljett från Taiwan till Singapore separat? Tänkte eventuellt något liknande men kanske inte mixa två zoner.

Wille
Ja det stämmer, open jaw CPH - LHR - TPE, SIN - CPH. Löser en separat biljett mellan Taipei och Singapore när det närma sig. Bara hoppas på att Taiwan hinner öppna sig innan Augusti....
 
Last edited:
Ja det stämmer, open jaw CPH - LHR - TPE, SIN - CPH. Löser en separat biljett mellan Taipei och Singapore när det närma sig. Bara hoppas på att Taiwan hinner öppna sig innan Augusti....

Toppen! Tänkte eventuellt Taiwan, Korea, Singapore och Filipinerna eller Indonesien nästa jul/sommar.

Aa hoppas det! Taiwan hinner förhoppningsvis fixa till det tills dess!
 

Gizmo79

Medlem
Skulle behöva lite hjälp gällande en kommande bokning av bonusresa. Tror jag har koll på läget men vill ändå försäkra mig om att jag tänker rätt och hanterar det på bästa sätt.

Vi skall nästa år åka på en lite längre resa till Thailand, vi skall åka i början på Mars och hem i slutet på April. Snart börjar det med andra ord bli dags att boka utresan. Vi är 3 st som skall åka men har i nuläget endast en voucher, räknar med att få årets voucher lagom till att hemresan skall bokas.

Bäst är väl att man bokar en ToR direkt så att vi bokar den utresan vi vill ha samt en "dummy" hemresa några dagar senare. Tror vi har poäng så vi kan boka business ut och economy hem om vi applicerar den vouchern vi har i nuläget. Borde väl bli 255 000 poäng om inte jag räknat fel?

Sen när det är dags att boka hemresan och vi fått den nya vouchern så bokar vi om hemresan + applicerar den nya vouchern och det nya poängpriset blir då för oss tre 247 500 poäng.

Visst är detta bästa sättet att göra det på?
 

palmen

Moderator
Skulle behöva lite hjälp gällande en kommande bokning av bonusresa. Tror jag har koll på läget men vill ändå försäkra mig om att jag tänker rätt och hanterar det på bästa sätt.

Vi skall nästa år åka på en lite längre resa till Thailand, vi skall åka i början på Mars och hem i slutet på April. Snart börjar det med andra ord bli dags att boka utresan. Vi är 3 st som skall åka men har i nuläget endast en voucher, räknar med att få årets voucher lagom till att hemresan skall bokas.

Bäst är väl att man bokar en ToR direkt så att vi bokar den utresan vi vill ha samt en "dummy" hemresa några dagar senare. Tror vi har poäng så vi kan boka business ut och economy hem om vi applicerar den vouchern vi har i nuläget. Borde väl bli 255 000 poäng om inte jag räknat fel?

Sen när det är dags att boka hemresan och vi fått den nya vouchern så bokar vi om hemresan + applicerar den nya vouchern och det nya poängpriset blir då för oss tre 247 500 poäng.

Visst är detta bästa sättet att göra det på?
Normalt kan man bara applicera voucher på en bokning som görs när vouchern var intjänad, går normalt inte applicera i efterhand.
Kan ju vara smart att dela upp resan i två bokningar också så när ni har andra vouchern är det bara den personen som påverkas, men det är väldigt hög risk att den resan måste avbokas först och sen ny bokning där voucher appliceras.
 

Gizmo79

Medlem
Normalt kan man bara applicera voucher på en bokning som görs när vouchern var intjänad, går normalt inte applicera i efterhand.
Kan ju vara smart att dela upp resan i två bokningar också så när ni har andra vouchern är det bara den personen som påverkas, men det är väldigt hög risk att den resan måste avbokas först och sen ny bokning där voucher appliceras.

Såklart att det är så, det visste jag ju egentligen. Tack för påminnelsen!
 

Backis2

Medlem
Hej Behöver få lite hjälp eftersom vi har tänkt att boka en resa till Lima under 2023 förmodligen i feb. Vilken väg är bäst att åka. Här spelar en del lite olika parametrar in. Givetvis vill man ha en så kort hemresa som möjligt men utvägen kanske man kan få något stopp på x antal timmar så man hinner åka in till den staden för att se något. Istanbul loungen (business) skulle man nog vilja prova någon gång också. Vi har även poäng till first class om det skulle finnas tillgänglighet men alla bolag har väl inte det som flyger dit? Hur dras poängen om man flyger first åt ena hållet men business andra hållet? Blev många frågor.. Någon som har varit i Peru under feb månad?
 

palmen

Moderator
Hej Behöver få lite hjälp eftersom vi har tänkt att boka en resa till Lima under 2023 förmodligen i feb. Vilken väg är bäst att åka. Här spelar en del lite olika parametrar in. Givetvis vill man ha en så kort hemresa som möjligt men utvägen kanske man kan få något stopp på x antal timmar så man hinner åka in till den staden för att se något. Istanbul loungen (business) skulle man nog vilja prova någon gång också. Vi har även poäng till first class om det skulle finnas tillgänglighet men alla bolag har väl inte det som flyger dit? Hur dras poängen om man flyger first åt ena hållet men business andra hållet? Blev många frågor.. Någon som har varit i Peru under feb månad?
Det är väl bara Avianca, Copa och United som flyger dit av star alliance bolagen? Mig veterligen inga som flyger direkt från Europa av dessa.
Bogota, Panama City eller Houston är väl där du behöver byta. Jag skulle inte fokusera så mycket på att maximera, kommer vara nog problematiskt att få ihop en resa över huvud taget, och vätldsläget just nu gör det inte lättare.

Finns inga bolag som flyger First dit, eventuellt kan du kanske hitta First någon dag innan med Lufthansa via Houston, men glöm att planera för det nu. Dyker det upp dagen innan avresa så har du eventuellt möjlighet att boka om till detta.
 

Tonton

Medlem
Har ARN-IST-DPS TOR (BC) inbokad med avresa i början av juni ... vad tror ni, kommer vi svenska medborgare att hinna få "VOA" tills dess? Om inte, förslag på liknande resmål i sommar?

Tack på förhand
Hej!

Välkommen till BC.

I all välmening - Det anses ej vara god sed att korsposta samma fråga i flera trådar.

Hej,

Jag har en bonusresa bokad i BC med TK början av juni till DPS (ARN-IST-DPS). Jag har läst en del på diverse olika hemsidor, som jag har förstått det så får man som svensk medborgare endast resa in till Bali om man har ett sk B211 visum som kostar ca 250USD + sponsor ... är det någon som har hört något om när det eventuellt kan bli tal om man som svensk kommer få resa till Bali och få ett sk. "VOA" som gäller för flertalet andra länder?

Mottager gärna tips på bra länkar om info gällande inreseregler till Bali, hemsidorna som jag kikat på är;
Bali's one-stop trusted information source
Covid-19 - Masuk dan Keluar Wilayah Indonesia - Direktorat

Tack på förhand
B

Har inbokad resa (ARN-IST-DPS) i början av juni, vad tror ni, kommer indonesien att släppa på reglerna och ge "VOA" till svenska medborgare tills dess?
 

flierman

Medlem
Jag ska ringa och boka en 2for1 då det är ett barn som ska bokas in och vi ej kan boka detta via hemsidan. Är det seriöst helt omöjligt att få svar hos SAS numera? Jag har testat engelska, svenska, morgon och kväll och inte kunnat komma fram på flera dagar...suttit i minst 1 timme innan jag varit tvungen att ge upp.

Vilken pinsam kundtjänst de har fått numera, bedrövligt. Jag väljer aldrig SAS numera men i detta fall är det bara de som flyger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen