Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!
Är ny här och undrar vart ni hittar era resor, om jag går in på SAS hemsida och söker "star Alliance" resor så finns det i princip inga alls., vad gör jag för fel?
 

Senator

Moderator
Hej!
Är ny här och undrar vart ni hittar era resor, om jag går in på SAS hemsida och söker "star Alliance" resor så finns det i princip inga alls., vad gör jag för fel?

Hej också välkommen hit. Behöver nog lite mera information om vad du försöker göra.

Antar du använder ”Sök Star Alliance flyg” funktionen?

Vart vill du åka och när?
 
Vill förseka använda min 2/4/1 voucher, tänkte phuket/mauritius el liknande i nov ev.
Vad jag än söker på så finns det ingenting i princip, har sökt ca 30 olika destinationer utan ett enda alternativ.

och sidan är ju hemsk att söka på, kommer ta dagar att försöka hitta något.
 
Last edited by a moderator:

Senator

Moderator
Vill förseka använda min 2/4/1 voucher, tänkte phuket/mauritius el liknande i nov ev.
Vad jag än söker på så finns det ingenting i princip, har sökt ca 30 olika destinationer utan ett enda alternativ.

och sidan är ju hemsk att söka på, kommer ta dagar att försöka hitta något.

Jag kan hålla med om att sidan lämnar en del att önska. Men när det gäller bonusresor så är det lite pysslande och det kan kräva lite tid. Det är kanske bra att lägga förväntningar på rätt nivå:

1. Antal platser är alltid begränsade. Det finns bara i bästa fall ett antal platser per avgång
2. Just dessa två destinationer du nämner har både låg tillgång (få alternativ) samt hög efterfrågan
3. Det finns begränsningar i tillgången till SAS bland vissa bolag, eller tidsbestämt tillgång som t.ex Thai som skulle vara ett av två alternativ från Europa till Phuket.

Mitt tips skulle vara att du startar en tråd med denna mall och följer instruktionerna så hjälper kanske en eller flera medlemmar till:

https://www.businessclass.se/forum/...-frågemallen-när-du-startar-en-ny-tråd.11947/

Ett annat alternativ är att du använder en tredje part för att lösa det åt dig.
 
Ok, tack för svar, jag förstår att tillgång kanske är begränsad men det finns i princip ingenting som är värt att boka, då faller ju lite vikten av att samla poäng när utbudet är så litet. Vad menar du med 3:e part? (Tacksam för hjälpen jag får som ny).
 

Senator

Moderator
Ok, tack för svar, jag förstår att tillgång kanske är begränsad men det finns i princip ingenting som är värt att boka, då faller ju lite vikten av att samla poäng när utbudet är så litet. Vad menar du med 3:e part? (Tacksam för hjälpen jag får som ny).

Två nyckelord är ”flexibilitet” och ”kunskap”. Det sena är vad forumet är till för, och dela med sig. Det andra måste du själv skapa.

Vi har alla varit nya i gamet någon gång. Men jag hittar alltid något som passar ungefär när jag vill åka och till destinationer som jag har på min lista för upp till fyra personer. Men det är lite av en djungel som kräver lite kunskap och erfarenhet att navigera för bäst resultat.

Skapa en tråd med dina parameter så löser det sig säkert.
 
Ok, tack för svar, jag förstår att tillgång kanske är begränsad men det finns i princip ingenting som är värt att boka, då faller ju lite vikten av att samla poäng när utbudet är så litet. Vad menar du med 3:e part? (Tacksam för hjälpen jag får som ny).
Att det är lite svårt att boka är till vår allas fördel. Kan du bara gå in och välja så kommer det finnas otroligt mycket mindre...
Som Senator säger så måste man skaffa sig kunskapen själv...
Jag satt ett år här och läste allt innan jag bokade något eget, just för att ha kunskapen till stor del
 
Jag har en 241-awardbokning i april med SAS från CPH till LAX och retur till CPH. Utresan är i SAS Plus och hemresan i SAS Business. Sedan har jag lyckats göra en separat awardbokning (FlyPremium) enkelresa CPH-SFO i SAS Business samma dag som utresan på första bokningen. Snart dags att bestämma sig för vad jag ska göra med allt detta. Vad tror ni SAS säger om jag ringer och bara vill avboka utresan till LAX i SAS Plus? Går det? Vouchern har löpt ut. Om det går så sitter jag med två separata bokningar i Business, åt vardera håll. Men jag är rädd för att SAS ska göra något fel och att jag tappar hela LAX-resan. Iof gör det kanske inget för tappade lite sugen när A350 blev A330... hum
 

Flizzy

Medlem
Ursäkta om detta blivit besvarat förut, men hur lång tid tar det ungefär från att man tjänat in pengarna till sin 241 Voucher till att man kan använda den, dvs att den syns?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen