Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

DuPoint

Ny medlem
Är det seriöst helt omöjligt att få svar hos SAS numera? Jag har testat engelska, svenska, morgon och kväll och inte kunnat komma fram på flera dagar...suttit i minst 1 timme innan jag varit tvungen att ge upp.

Eftersom du ringer morgon och kväll så låter det inte som att du ringer +46 8 797 40 40 mellan 09.00-17.00 Mån-Fre? Där har jag hittills fått bra hjälp med aldrig mer än 30-45 minuters väntetid.

Hur bokar jag en bonusresa med en Amex 2f1 voucher? | SAS
 

MLG55

Medlem
HJÄLP!!!!!
Denna gång är det LX som strular på vår bonusresa och helt plötsligt tidigare lagt sin flight till SIN med 10 timmar.
Ny takeoff tid 12:00 från ZRH. Swiss ändrade även avgången från CPH till ZRH kl 09:25 vilket var bra.

Problemet är att utresan startar från GOT kl 09:40 (vilket inte fungerar) och just nu finns inga bonusbiljetter med den tidiga avgången till CPH
Har funderat vilka alternativ vi har för jag vill inte att SAS ska pilla för mycket med resan så jag förlorar alla andra flighter, då jag även har några leg med SQ i ekonomi på biljetten, vilket numera inte går att boka tydligen.
Då LX ändrade sin avgångstid till SIN med 10 timmar kommer stoppet i SIN att vara i 33 timmar istället för 23 timmar. Detta är ju egentligen inte godkänt och jag är rädd att SAS kommer hävda detta och avboka biljetten. För oss är det helt ok att ha detta långa stopp då vi får ännu mer tid att utforska Singapore.

Mina egna funderingar som jag har är att
1. Avboka legget till CPH och ta sig dit på egen hand (Då stör inte GOT-CPH legget bokningen)
2. Boka någon annan rutt till ZRH även om det skulle vara i ekonomi, bara vi är på plats innan avgång till SIN
3 Inte ringa SAS alls och ta sig till CPH och checka in där i god tid innan avgång till ZRH....Eller kommer flighten som ligger i bokningen från GOT att ställa till det och göra oss till NO SHOW och avboka resten av resan även om vi checkat in i CPH?

Vilket skulle vara erat tips att göra så inte SAS rör mina andra flighter som jag verkligen vill ha kvar.
 

JacobGBG

Medlem
Mina egna funderingar som jag har är att
1. Avboka legget till CPH och ta sig dit på egen hand (Då stör inte GOT-CPH legget bokningen)
2. Boka någon annan rutt till ZRH även om det skulle vara i ekonomi, bara vi är på plats innan avgång till SIN
3 Inte ringa SAS alls och ta sig till CPH och checka in där i god tid innan avgång till ZRH....Eller kommer flighten som ligger i bokningen från GOT att ställa till det och göra oss till NO SHOW och avboka resten av resan även om vi checkat in i CPH?

Vilket skulle vara erat tips att göra så inte SAS rör mina andra flighter som jag verkligen vill ha kvar.

3. kommer att vaska hela resan, du måste starta från första leg.
Vilket bolag är CPH-ZRH? Är det SAS så ändras inte principal carrier [det finns egentligen en annan term som gäller här men kan inte minnas vilken] då skulle jag testa 1. och hoppas att de bara tar bort GOT-CPH och nöjer sig så. Är CPH-ZRH däremot i LX så är risken att dom räknar om allt från grunden.
 

MLG55

Medlem
3. kommer att vaska hela resan, du måste starta från första leg.
Vilket bolag är CPH-ZRH? Är det SAS så ändras inte principal carrier [det finns egentligen en annan term som gäller här men kan inte minnas vilken] då skulle jag testa 1. och hoppas att de bara tar bort GOT-CPH och nöjer sig så. Är CPH-ZRH däremot i LX så är risken att dom räknar om allt från grunden.
Det är LX från CPH :oops:
 

wenne87

Medlem
Fler som upplevt att de dragit vouchern, samt stått rätt poäng på bokningsbekräftelsen MEN dragit det ordinarie poängpriset?

Hände mig igår, något som troligen ordnas tillbaka automatiskt?
 

palmen

Moderator
Fler som upplevt att de dragit vouchern, samt stått rätt poäng på bokningsbekräftelsen MEN dragit det ordinarie poängpriset?

Hände mig igår, något som troligen ordnas tillbaka automatiskt?
Annars är det ju bara rings in och be dom fixa till det?
 

Siavoush

Ny medlem
Eftersom du ringer morgon och kväll så låter det inte som att du ringer +46 8 797 40 40 mellan 09.00-17.00 Mån-Fre? Där har jag hittills fått bra hjälp med aldrig mer än 30-45 minuters väntetid.
Har varit i kontakt med SAS nästan varannan dag den här veckan. Den enda gången jag fick vänta 'länge' var en kväll, annars 15-30 min svarstid även idag lördag efter att jag tagit engelska supporten och lagt in EBG-numret.
 

Gizmo79

Medlem
Skulle behöva lite hjälp gällande en kommande bokning av bonusresa. Tror jag har koll på läget men vill ändå försäkra mig om att jag tänker rätt och hanterar det på bästa sätt.

Vi skall nästa år åka på en lite längre resa till Thailand, vi skall åka i början på Mars och hem i slutet på April. Snart börjar det med andra ord bli dags att boka utresan. Vi är 3 st som skall åka men har i nuläget endast en voucher, räknar med att få årets voucher lagom till att hemresan skall bokas.

Bäst är väl att man bokar en ToR direkt så att vi bokar den utresan vi vill ha samt en "dummy" hemresa några dagar senare. Tror vi har poäng så vi kan boka business ut och economy hem om vi applicerar den vouchern vi har i nuläget. Borde väl bli 255 000 poäng om inte jag räknat fel?

Sen när det är dags att boka hemresan och vi fått den nya vouchern så bokar vi om hemresan + applicerar den nya vouchern och det nya poängpriset blir då för oss tre 247 500 poäng.

Visst är detta bästa sättet att göra det på?
Normalt kan man bara applicera voucher på en bokning som görs när vouchern var intjänad, går normalt inte applicera i efterhand.
Kan ju vara smart att dela upp resan i två bokningar också så när ni har andra vouchern är det bara den personen som påverkas, men det är väldigt hög risk att den resan måste avbokas först och sen ny bokning där voucher appliceras.

Just nu finns det inte flyg till Bangkok de datumen som vi önskar flyga ut, men hittar däremot till Vietnam som också hade kunnat fungera för oss.
Skulle vi kunna boka Vietnam själva via SAS och sen ringa in och ändra till Bangkok för 150:-/pp om/när det dyker upp platser, eller räknas det då som en ny bokning så att vi får betala 450:-/pp för att ändra till Bangkok?
 
Verkar som att ARN-IST på Turkish har öppnat upp runt jul och nyår sedan igår.
Fick själv till en bokning med ARN-IST den 16e december och retur 9e januari.
Tips till alla som bara hittat resor från IST hittils.
 

travellerrr

Medlem
Hej!
Ska försöka ändra min bokning och är EBD. Har för mig att EBG/EBD har 24/7 till kundtjänst? Jag hittar inget nummer och de nummer jag försöker ringa säger bara att det stängt?

Någon som vet hur det ligger till?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen