Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

LetsGo_22

Ny medlem
Hej,

Lyckades boka en resa från COP till LAX, X ditvägen och I på väg hem. Nu såg jag att det fanns biljetter i SAS Plus på ditvägen och ringde till SAS men de kunde inte boka om, förklaringen jag fick var att bokningsklass X inte går att boka om till SAS Eurobonus vilket låter märkligt.

Sedan så försökte jag att lägga till en till flygning på samma resa (STH - COP) men det kunde de inte göra heller. Har förstått att det skulle vara möjligt att boka den längsta rutten och lägga till connections i efterhand.

Hur ser det ut med ovanstående? Är det till SAS kundtjänst man ringer eller finns det något nummer för bonusresor?

Tack.
 

palmen

Moderator
Hej,

Lyckades boka en resa från COP till LAX, X ditvägen och I på väg hem. Nu såg jag att det fanns biljetter i SAS Plus på ditvägen och ringde till SAS men de kunde inte boka om, förklaringen jag fick var att bokningsklass X inte går att boka om till SAS Eurobonus vilket låter märkligt.

Sedan så försökte jag att lägga till en till flygning på samma resa (STH - COP) men det kunde de inte göra heller. Har förstått att det skulle vara möjligt att boka den längsta rutten och lägga till connections i efterhand.

Hur ser det ut med ovanstående? Är det till SAS kundtjänst man ringer eller finns det något nummer för bonusresor?

Tack.
Mycket konstiga förkortningar nu, men jag gissar på att du bokat en resa Köpenhamn-Los Angeles (CPH-LAX) och nu vill lägga till flight från Stockholm (ARN-CPH).

Det låter som du pratat med en agent som inte har koll. Finns det plus awards på utresan ska du kunna boka om till dessa från ekonomi, samt även lägga på connection till/från Stockholm.
Du ringer sas vanliga support om du har en vanlig bokning, har du använt en amex 2-4-1 voucher ringer du numret som står på vouchern.
 

chaudi

Medlem
Suck försöker lägga till hemresa
Mina försök hittills:
1. Agenten säger att de endast får söka hela vägen, endast eko finns då.
2. Lyckas nästan boka genom att söka på den långa vägen först, "affärsklass finns", står nu eko i bokningen.
3. Vi har för närvarande något strul med systemen, du får testa ringa igen ikväll.
 
Jag har en 241-awardbokning i april med SAS från CPH till LAX och retur till CPH. Utresan är i SAS Plus och hemresan i SAS Business. Sedan har jag lyckats göra en separat awardbokning (FlyPremium) enkelresa CPH-SFO i SAS Business samma dag som utresan på första bokningen. Snart dags att bestämma sig för vad jag ska göra med allt detta. Vad tror ni SAS säger om jag ringer och bara vill avboka utresan till LAX i SAS Plus? Går det? Vouchern har löpt ut. Om det går så sitter jag med två separata bokningar i Business, åt vardera håll. Men jag är rädd för att SAS ska göra något fel och att jag tappar hela LAX-resan. Iof gör det kanske inget för tappade lite sugen när A350 blev A330... hum
Detta gick inte pga vouchern har löpt ut.
 

JohanGE

Medlem
Osäker på om detta kan vara rätt tråd (admin får gärna omdirigera mig om så inte är fallet). Hur fungerar det att boka Etihad Firs med en 2-4-1 voucher? Det borde gälla väl? Någon som har erfarenhet?
 

inka

Medlem
Man kan ju kan boka bonusresa med Amex 2-4-1 voucher för andra vet jag och jag själv behöver inte vara en av resenärerna. Medveten att poängen måste dras från mitt konto.

Frågan är om jag kan boka 2-4-1 award via Star Alliance (SAS) webbsida inloggad på min profil och fylla i andra namn än mitt eget på passagerarna i 2-4-1 bokningen eller måste jag ringa in till "Tallin"?

En annan fråga, gäller 24 timmars öppet köp när man bokar 2-4-1 via Star Alliance (SAS) webbsida?
 

aruba1

Medlem
Man kan ju kan boka bonusresa med Amex 2-4-1 voucher för andra vet jag och jag själv behöver inte vara en av resenärerna. Medveten att poängen måste dras från mitt konto.

Frågan är om jag kan boka 2-4-1 award via Star Alliance (SAS) webbsida inloggad på min profil och fylla i andra namn än mitt eget på passagerarna i 2-4-1 bokningen eller måste jag ringa in till "Tallin"?

En annan fråga, gäller 24 timmars öppet köp när man bokar 2-4-1 via Star Alliance (SAS) webbsida?
Ja, du kan fylla i andra namn från din profil och på fråga 2: ja.
 

Filip

Medlem
Idag bestämde jag mig för att boka en nya resa 4 pax open jaw. Det var helt omöjligt, samtliga agenter(3 st) vägrade boka alla fyra i en och samma bokning. Dessutom ville 2 av dom ta ut en extra avgift(utöver 450kr) trots att det inte går att boka på hemsidan och trots att jag påpekade detta. "Vi har fått instruktioner om att inte boka mer 2 vocuhers i samma bokning". o_O

Nytt försök på tisdag.....

ps får ni en norsktalande
 
Last edited:
Ett litet dilemma.
Jag har en resa som nu är uppdelad i två PNR.
Bokade först IST-DPS ToR för 3 pax och använde två vouchers som numer är utgångna (210k+105k). Vid det tillfället fanns inga resor ARN-IST.
Gjorde en ny bokning för ARN-IST ToR när det öppnade upp sig och använde en voucher där (60k+60k).

Inser nu att totalkostnaden hade blivit lägre och jag hade låtit dom två utgångna vouchers brinna inne och lägga till ARN-IST på samma PNR och bara använda en voucher (210k+210k). Hade blivit totalt 420k poäng istället för 435k och hade fått allt på en bokning.

Nu till dilemmat. Är det värt att ringa in och avboka ARN-IST resan och hoppas att dom platserna kommer tillbaka och då lägga till dom på ursprunglig bokning? Hur sannolikt är er det att TK platser dyker upp efter avbokning?

Anledningen till att jag ens överväger detta är att jag är lite orolig över om TK kommer vilja checka in oss hela vägen eller om vi kommer behöva plocka ut bagaget i IST. Kanske inte är några problem att få trough check-in på TK i Business? Någon som har erfarenhet?
 

Filip

Medlem
Ett litet dilemma.
Jag har en resa som nu är uppdelad i två PNR.
Bokade först IST-DPS ToR för 3 pax och använde två vouchers som numer är utgångna (210k+105k). Vid det tillfället fanns inga resor ARN-IST.
Gjorde en ny bokning för ARN-IST ToR när det öppnade upp sig och använde en voucher där (60k+60k).

Inser nu att totalkostnaden hade blivit lägre och jag hade låtit dom två utgångna vouchers brinna inne och lägga till ARN-IST på samma PNR och bara använda en voucher (210k+210k). Hade blivit totalt 420k poäng istället för 435k och hade fått allt på en bokning.

Nu till dilemmat. Är det värt att ringa in och avboka ARN-IST resan och hoppas att dom platserna kommer tillbaka och då lägga till dom på ursprunglig bokning? Hur sannolikt är er det att TK platser dyker upp efter avbokning?

Anledningen till att jag ens överväger detta är att jag är lite orolig över om TK kommer vilja checka in oss hela vägen eller om vi kommer behöva plocka ut bagaget i IST. Kanske inte är några problem att få trough check-in på TK i Business? Någon som har erfarenhet?

Jag testade att boka och avboka korta sträckan IST-GOT(avgång 8 jan) för någon vecka sedan, den dök upp igen med en gång. Jag tror sannolikheten är rätt stor att dom kommer tillbaka(vill minnas att du åker i jul/nyår). MEN risken är lika stor att du inte kommer kunna lägga till ARN-IST på din befintliga bokning då den ligger som waitlisted. Anledningen till testet ovan var just att jag också har IST-DPS men fått nej flera gånger att lägga till korta benet av olika SAS-agenter.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen