Det går enbart om det sker ändringar från flygbolagens sida som tex att det sker en tidsändring som gör att du inte hinner till en anslutning eller liknande.är det någon som lyckats få till en ändring nån gång på en påbörjad resa ? alltså justera hemresan på något sätt ?
Jag lyckades ändra en påbörjad resa för ett tag sedan, jag var tvungen att ta mig hem snarast pga terrorattentatet på Drottninggatan och det gick då att ändra hemresan. Har dock en känsla att detta var ett väldigt stort undantag.är det någon som lyckats få till en ändring nån gång på en påbörjad resa ? alltså justera hemresan på något sätt ?
Ändrade en bokning för några dagar sen och då krediterades 30K poäng, sedan expirade 30K poäng och ytterligare 30K poäng drogs. Totalt 60K drogs alltså istället för 30K.Har just gjort en avbokning av en 2-4-1 award med Star Alliance. Fick samma dag tillbaka mina 180.000 poäng men samtidigt drogs ca 171.000 poäng!!
Varför tro? Vet ju att det varit strul med felaktigt satt utgångstid för poäng, men jag är EBD och poängen är dessutom rykande färska, så jag förstår inte vad som hänt. Har kontaktat diamond support för att få svar.
Tips alltså att hålla koll på att ni får tillbaka poängen vid avbokningar.
Ombokning kostar 150 per person. Om du blandar in star alliance bolag i bokningen blir det 140k poäng i Business till Asien.Hej,
Har en awardresa bokad med SAS nu den 1 aug - 16 aug. Business class till Tokyo och SAS Plus hem. Totalt 90k poäng använda för två personer.
Nu har vi funderingar på att korta ned resan och jag har via United hemsida sett att SWISS har flighter hem den 12/13 augusti. Dessa kostar enligt Uniteds hemsida 75k men vad kostar det i Eurobonus poäng? Är det möjligt att omboka?
Ombokning kostar 150 per person. Om du blandar in star alliance bolag i bokningen blir det 140k poäng i Business till Asien.
Citerar mig själv då jag nu precis fått bekräftat att det går att göra ändringar av en bokad resa mindre än 24h innan avresa. Det säger alltså emot det som står i första inlägget här och bekräftar det Tallinn sagt; att ändring/avbokning kan göras innan kl 17.00 dagen innan avresa, oavsett vilken tid på dygnet första flighten avgår dagen efter..Har för mig att jag läste ett inlägg nyligen gällande tiden för ändring/avbokning av en resa bokad med Amex 2-4-1, men kan inte hitta den när jag söker. Tar därför upp det igen. I första inlägget står det:
Har pratat med Tallinn nu vid 2 tillfällen den senaste veckan då jag gjort ändringar i en befintlig bokning och har fått samma säkra svar båda gångerna från två olika handläggare. Ändring/avbokning kan göras innan kl 17.00 (då Tallinn stänger 018-numret) dagen innan avresa, oavsett vilken tid på dygnet första flighten avgår dagen efter.
Nu har jag inte provat detta i praktiken än då tidigare bonusresor jag gjort helt enkelt inte har krävt några ändringar så pass nära avgång.
Det är säkert som du säger.Citerar mig själv då jag nu precis fått bekräftat att det går att göra ändringar av en bokad resa mindre än 24h innan avresa. Det säger alltså emot det som står i första inlägget här och bekräftar det Tallinn sagt; att ändring/avbokning kan göras innan kl 17.00 dagen innan avresa, oavsett vilken tid på dygnet första flighten avgår dagen efter..
Jag flyger imorgon med avresa från Arlanda 06.05 och ringde in till Tallinn strax efter kl 09.00 i morse och bokade om hemresan som sker om 2 veckor till Lufthansa F. Så nu kanske vi kan uppdatera det första inlägget![]()
Membership conditions in EuroBonus - SASSAS skrev:Tickets and offers can be cancelled up to one (1) business day before they should have been used and valid points transferred back to the paying members EuroBonus account. - Rebooking of tickets and offers are, provided the points are still valid, allowed up to one (1) business day before the offer in question must be used (expired points cannot be reused). - If less than one (1) business day before the EuroBonus trip, or arrival at the hotel, the points are not transferred back to the paying member’s EuroBonus account in case of cancellation.