Nybörjare och har läst igenom forumet men har ändå ett par frågor.
Är bara ett par tusenlappar ifrån att ha spenderat 150k med amex och då få min voucher. Har dryga 100k EB poäng och planerar att resa till östkusten i USA under nästa år nångång.
1.Om jag fattat allt rätt så är det 60k poäng för T/R till USA och 30k för barn. Om jag räknat rätt så skulle jag och tjejen kunna utnyttja vouchern och åka bägge 2 för 60k och sen köpa vanlig biljett till dottern för 30k och då har vi T/R för 90k ihop?
2. Jag läser ibland att vissa "vill få ut så mkt som möjligt och passa på att se annat resmål på vägen till huvudmålet", men hur går det till och är det ens möjligt? Om jag skulle flyga till Miami till exempel, kan jag stanna i Frankfurt och chilla i 3 dagar och sen ta flyget till Miami och den resan kostar fortfarande samma pris eller blir det som att jag köper 2 olika resor, en ARN-FRA och en ny FRA-MIA? Tyckte jag läste nånstans att det var tillåtet med ett stopp ut och ett stopp hem men vad menas med det egentligen och hur länge får man stanna och blir det då dyrare än dom 60k poäng vi har lagt?
3. Förstått att det är svårt att hitta business biljetter med passande datum så att du får business T/R men om man skulle få det så hade ju jag och tjejen kunna åkt T/R business för 100k? För att få barnet(6år) med oss i business så hade jag fått köpt en sån biljett till henne för 15 000 SEK, alltså en helt vanlig bokning?
4. Om man får business ut och economy hem så blir det inte 50k ut och 30k hem utan bägge resorna klassas som business trots att det bara är den ena och det slutar med 50+50?
5. Det jag är inne på är att flyga ARN-MIA och hem NYC-ARN. OM jag skulle hitta business ARN-MIA och sen köper jag enkelbiljett för riktiga pengar MIA-NYC och spenderar en vecka där och så flyger jag hem NYC-ARN men det finns inga business men jag hittar business NYC-CPH, går dom då med på det och ingår det då ett flyg CPH-ARN eller får jag köpa den resan själv för egna pengar?
Mycket text men som sagt nybörjare.