Brandten
Medlem
Ah självklart ni har rätt!Inte om det är SAS, då kostar det ju 100k.
Ah självklart ni har rätt!Inte om det är SAS, då kostar det ju 100k.
Frågan från @Mrs T var dock om det går att ta sig till Las Vegas från Arlanda (hon har endast 105.000 poäng just nu).Inte om det är SAS, då kostar det ju 100k.
4. Går det att ta sig med bonusbiljetter (och mina endast 105' just nu) till Las Vegas?
Boka detta idag
ARN-ORD 22 april
LAX-ARN 30 april
Om det dyker upp anslutning till/från LAS/LAX senare så bokar du om, kostar då 110000.
Problemet är väl bara att den kostar 110' och TS har bara 105'. Kanske går att krita några poäng alt köpa till det som fattas.
Yes, om det hade varit hela vägen till Vegas har du helt rätt. Dock så var mitt svar i relation vad MartinH skrev, ok att boka den rutten idag kostar bara 100k om det är SAS.Frågan från @Mrs T var dock om det går att ta sig till Las Vegas från Arlanda (hon har endast 105.000 poäng just nu).
Om det hade varit någon SAS destinationer i USA så har du rätt.
Har du provat SAS business award availability - Travelhacks ?.
Önskar att det fanns ett enklare sätt att hitta bonusbiljetter i business class på!
Jag gissar att du har SAS EuroBonus American Express Classic eftersom du skriver att din Amex 2-4-1 voucher gäller endast inom Europa.Jag har fixat en sån 2-4-1 som bara gäller inom Europa. Vet att det inte ger mest pang för poängen men nu blev det så.
Nån som har tips på hur man kramar ut mest värde ur en sån check? Alla idéer är av intresse!
Hur mkt kors-och-tvärs tillåts inom Europa? Reykjavik via Paris borde väl gå?
Edit: jag reser från Stockholm
SAS EuroBonus American Express Classic Credit Card skrev:5. Förmånen innebär 50 % poängrabatt för upp till två personer på en valfri EuroBonus-resa inom Europa med SAS ”Bästa pris”. När du som Classic-medlem handlat för 100 000 kronor med ditt Kort inom ett kalenderår erhålls ett brev som bekräftar att du är berättigad till förmånen. Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum. Denna period kan inte förlängas. Bokning måste ske inom förmånens giltighetstid, medan resan kan genomföras efter förmånens giltighetstid. Erbjudandet kan endast nyttjas vid inväxling av EuroBonus-poäng. Skatter och avgifter tillkommer. Erbjudandet gäller ej för ordinarie resor som betalas med pengar och/eller poäng. Med reservation för tillgänglighet. Förmånen kan endast erhållas en gång per kalenderår. Endast en förmån kan användas per bokningstillfälle. Nästa intjäningsperiod påbörjas i januari påföljande år. Poängrabatten kan ej kombineras med andra rabatter eller erbjudanden.
Den där 2-4-1 vouchern gäller bara för resor med SAS, så frågan är hur kreativ man kan vara...Jag har fixat en sån 2-4-1 som bara gäller inom Europa. Vet att det inte ger mest pang för poängen men nu blev det så.
Nån som har tips på hur man kramar ut mest värde ur en sån check? Alla idéer är av intresse!
Hur mkt kors-och-tvärs tillåts inom Europa? Reykjavik via Paris borde väl gå?
Edit: jag reser från Stockholm
American Express skrev:När du handlar för 100 000 kronor under ett kalenderår får du möjlighet att boka en valfri EuroBonus-resa till halva poängpriset med SAS ”Bästa pris” inom Europa för upp till två personer5
American Express skrev:När du handlar för 150 000 kr under ett kalenderår får du möjlighet att boka en valfri EuroBonus-resa till 50 % poängrabatt med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance för upp till två personer5