Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är säkert som du säger.

SAS skriver i sitt medlemsvillkor att ändring/avbokning måste ske en arbetsdag före avresa.

Membership conditions in EuroBonus - SAS

Tallinnkontoret jobbade inte på helgerna förut så en arbetsdag före kunde ha varit på en fredag om man skulle resa ut på en måndag.

Däremot, om du anser att första inlägget ska uppdateras, bör du anmäla ditt inlägg och påminna moderatorerna om detta.
Att tro på att moderatorerna läser varenda inlägg och åtgärdar saker är inte helt rimligt.
Jag anmälde inlägget så fort jag postade:)
Jag tror det är många, både erfarna och oerfarna resenärer, som förlitar sig på vad som står här på BC. Det här är min fjärde bonusresa som jag bokar med 2-4-1 och jag blev själv lite tveksam då Tallinn säger en sak och det står något annat här på BC. Oftast så ska man ju faktiskt lyssna på vad som sägs här och inte på kundtjänst. Nu fick jag en dag extra på min destination då det inte föll på kravet om att ändring ska ske senast 24h innan avresa, vilket jag tror många uppskattar att veta när man planerar sin nästa resa.

Dags att utnyttja min 2-4-1-voucher men vet inte riktigt vart eller hur. Har just nu 105' poäng och vi är två som vill åka ca en vecka i april/början av maj 2018 helst. Vill inte slösa poängen på att sitta som en packad sill så jag vill helst inte kompromissa utan åka i business class. Funderar på LA eller Miami (eller kanske Las Vegas?) men hittar inga platser i business (testat lite sporadiska datum på sas egen sajt och på Joels trollerilåda men på den senare hittar jag inte en endaste businessbiljett för april 2018 från Arlanda?).

Frågor till er mer erfarna:
1. Tips på annan rolig destination där det kan finnas business-platser? Har varit i NY och Chicago tillräckligt många gånger så det lockar inte just nu.
2. Ska jag boka Sas-plus till någon av destinationerna ovan och hoppas att jag senare kan konvertera till first eller business?
3. Finns det något annat sätt att hitta business-biljetter? Om jag hittar på uniteds sida - kan jag boka dem via Tallinn då? Kostar det mycket extra?
4. Går det att ta sig med bonusbiljetter (och mina endast 105' just nu) till Las Vegas?
5. Ska jag i "värsta" fall boka till ORD och därifrån köpa inrikesflyg till LA eller Las Vegas?
Eventuellt får jag vänta tills jag har fått ihop mer poäng och hoppas jag hittar resa i september/oktober 2018 i stället.

Hoppas någon har lust att svara på mina många frågor eller några av dem :)

4. Går det att ta sig med bonusbiljetter (och mina endast 105' just nu) till Las Vegas?

Det går NÄSTAN för två i business. Det här är min förra Las Vegas resa med *A.
6e5628d31f3d655d44625470d3629581.jpg

Dags att utnyttja min 2-4-1-voucher men vet inte riktigt vart eller hur. Har just nu 105' poäng och vi är två som vill åka ca en vecka i april/början av maj 2018 helst. Vill inte slösa poängen på att sitta som en packad sill så jag vill helst inte kompromissa utan åka i business class. Funderar på LA eller Miami (eller kanske Las Vegas?) men hittar inga platser i business (testat lite sporadiska datum på sas egen sajt och på Joels trollerilåda men på den senare hittar jag inte en endaste businessbiljett för april 2018 från Arlanda?).

Frågor till er mer erfarna:
1. Tips på annan rolig destination där det kan finnas business-platser? Har varit i NY och Chicago tillräckligt många gånger så det lockar inte just nu.
2. Ska jag boka Sas-plus till någon av destinationerna ovan och hoppas att jag senare kan konvertera till first eller business?
3. Finns det något annat sätt att hitta business-biljetter? Om jag hittar på uniteds sida - kan jag boka dem via Tallinn då? Kostar det mycket extra?
5. Ska jag i "värsta" fall boka till ORD och därifrån köpa inrikesflyg till LA eller Las Vegas?
Eventuellt får jag vänta tills jag har fått ihop mer poäng och hoppas jag hittar resa i september/oktober 2018 i stället.

Hoppas någon har lust att svara på mina många frågor eller några av dem :)
Boka detta idag
ARN-ORD 22 april
LAX-ARN 30 april
Om det dyker upp anslutning till/från LAS/LAX senare så bokar du om, kostar då 110000.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen