Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad kommer det sig att det finns så lite business när man ska boka med poäng?
Till tokyo hittar jag knappt några business-biljetter, bara ekonomi och plus...
Det får väl bli så att man bokar 2-4-1 i plus och iaf en resa dit eller hem uppgraderar till business för båda två.

Last edited:
Hur ser möjligheten ut att få platser i business över nyår sto- tokyo, alltså flyger från sto i mellandagarna och hem några dagar efter nyår. Jag har poäng för det med 2-4-1. Är det bara att glömma eller vad är era erfarenheter?
Som @Thornado tipsade i några inlägg tidigare, du kan läsa guiden sedan söka tillgängligheten själv.
Svårare än så är det inte. :)

Vad kommer det sig att det finns så lite business när man ska boka med poäng?
Till tokyo hittar jag knappt några business-biljetter, bara ekonomi och plus...
Det får väl bli så att man bokar 2-4-1 i plus och iaf en resa dit eller hem uppgraderar till business för båda två.

Gäller att vara ute i tid på dessa högattraktiva linjer. Vi talar om ca 6 månader i förväg.

Vad är folks erfarenhet med att hitta tillgänglighet i Business class på Austrian? Jag tittar över högt och lågt att flyga med dom till Asien men likt sina kusiner i LH verkar det endast finnas synbara I awards under de absolut närmsta veckorna.

Oavsett veckodag så är sannolikheten mycket låg. Singapore är en av de destinationer där Lufthansa har väldigt hög beläggning i premiumkabinerna. Om de inte skulle sälja slut på förstaklass själva så är det vanligt med överbokning i business class.

Jag skulle inte räkna med att finna något här utan inrikta mig på ett annat huvudspår. Skulle det dyka upp något så är det bara en bonus!

Som jag ser det så är det absolut enbart en bonus om det kommer att lyckas men inget jag räknar med... Hittills denna vecka har det funnits två platser i F SIN-FRA vid två datum. Fredagen 9/9 var kvar ännu för en timme sedan när jag kollade senast.

Man lever ju på hoppet!

Vad är folks erfarenhet med att hitta tillgänglighet i Business class på Austrian? Jag tittar över högt och lågt att flyga med dom till Asien men likt sina kusiner i LH verkar det endast finnas synbara I awards under de absolut närmsta veckorna.
Nu har jag inte följt Austrian specifikt men i somras var det vidöppet till/från USA med upp till 8 platser per flight

Förslaget att boka som två enkelresor skulle innebära exakt samma kostnad i poäng, men att man förbrukar två vouchers.

En relaterad fråga som jag har undrat över. Går det att först boka en enkelresa för att senare lägga till returen. Dvs. göra om en enkelresa till en T/R?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen