Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
En relaterad fråga som jag har undrat över. Går det att först boka en enkelresa för att senare lägga till returen. Dvs. göra om en enkelresa till en T/R?

Kan du inte bara boka vilken jäkla retur som helst, någon routing borde ju finnas tillgänglig i eco, och sen ändra? Kostar visserligen 150kr/person att ändra, men det kommer du ju inte undan oavsett...

Kan du inte bara boka vilken jäkla retur som helst, någon routing borde ju finnas tillgänglig i eco, och sen ändra? Kostar visserligen 150kr/person att ändra, men det kommer du ju inte undan oavsett...

Det är så här man får boka numera. Trycka in bästa möjliga av det som finns tillgängligt för stunden, sätta alerts på sina 'most wanted' säten, och sen ringa och ändra när det väl öppnar upp. Annars skulle det bli omöjligt att planera award-resor för familjen.

Tycker att det nästan alltid dyker upp 2 platser direkt med 14 dagar kvar och ibland släpps fler närmre inpå
Då har jag lyckats pricka in fel, för nu är det inte många dagar kvar till avresa och det var först idag det dök upp. Till Mexico samt några destinationer från Munchen dök det dock upp platser direkt.

Kom precis av telefonen med Talinn, kan bekräfta att LX award platser i business definitivt är otillgängliga för SAS. Ser t.ex. inte mindre än 3 platser tillgängliga 30/7 2017 HKG-ZRH men agenten kunde endast hitta tillgängliga awardstolar i Economy.

Kom precis av telefonen med Talinn, kan bekräfta att LX award platser i business definitivt är otillgängliga för SAS. Ser t.ex. inte mindre än 3 platser tillgängliga 30/7 2017 HKG-ZRH men agenten kunde endast hitta tillgängliga awardstolar i Economy.

Måste som sagt var nått nytt i så fall. Åkte LX business senast för 1 månad sedan på awardbiljett (intra-europa)

Va?! Är det något nytt påfund?

Många här har rapporterat liknande förut, dock verkar det vara något godtyckligt. Sannolikt är det så att de har tillgänglighet för M&M medlemmar från X datum men ger även till övriga från Y datum.

Jag ska ta fram en alternativ route och ringa igen och samtidigt höra mig för om orginalplanen för säkerhetsskull, men har inga förväntingar.

Många här har rapporterat liknande förut, dock verkar det vara något godtyckligt. Sannolikt är det så att de har tillgängligthet för M&M medlemmar från X datum men ger även till övriga från Y datum.

Så måste det vara, eller så är det Married segment?

Min vän bokade nyss PEK-ZRH i C i december.

Nu tar vi det lugnt. Du kan inte bekräfta någonting så länge Swiss inte bekräftar att de blockat award i business till partners. Mest sannolikt married segments det handlar om.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen