Har lagt till detta, istället för att pinga (som inte alltid fungerar) så anmäl ditt eget inlägg istället så ser alla moderatorer detta och kan uppdatera. Nu var det mer en slump att jag såg din kommentar i och med att jag brukar läsa just denna trådKommentar till @palmen: lägg gärna till öppettiderna 9-17 för bokningen på första sidan - så behöver man inte ringa i onödan.
Som slutkläm måste jag tillägga att utan Businessclass skulle detta inte ha varit möjligt - tack alla som har bidragit med er kunskap/intresse och tid.
Har lagt till detta, istället för att pinga (som inte alltid fungerar) så anmäl ditt eget inlägg istället så ser alla moderatorer detta och kan uppdatera. Nu var det mer en slump att jag såg din kommentar i och med att jag brukar läsa just denna tråd
Nej är svaret.Hej alla!
En fråga - kan man boka tex Lufthansa ARN-(FRA?)-ORD First class och hem med ARN-LAX Business med SAS för vouchern? Dvs får man "blanda"?
Hej alla!
En fråga - kan man boka tex Lufthansa ARN-(FRA?)-ORD First class och hem med ARN-LAX Business med SAS för vouchern? Dvs får man "blanda"? Läst att det är svårt att hitta first från LAX med Lufthansa + att jag ska vara borta längre än två veckor och vad jag förstår så kan man inte boka Lufthansa award längre än 14 dagar innan?
Trevlig kväll alla!
Okej, men kan man flyga Lufthansa på Arn-fra-ord first och sen hem lax-Arn SAS? I en och samma bokning så att säga.jag tror att doktorn har missuppfattat frågan för visst kan man blanda.
Det går utmärkt att boka ARN-FRA-ORD,LAX-ARN som en awardbokning. Poängsumman för resan beräknas på segmentet som har högst klass, så om FRA-ORD är i First så räknas det som om hela resan är i First, dvs. 150 000 poäng. Med en voucher blir det då 75 000 poäng, oavsett klass på LAX-ARN.
Förslaget att boka som två enkelresor skulle innebära exakt samma kostnad i poäng, men att man förbrukar två vouchers.