Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ombokningsavgiften per biljett eller per ändring? Dvs om jag har tvåst resande och gör en ändring är det €15 eller €30 att pröjsa? Småpengar förvisso i sammanhanget men om man vill pilla mycket med bokningar som jag misstänker jag kommer att göra med en kommande så kan det skära in i lönsamheten.
Per person. Du kan göra en ändring eller 8 ändringar vid samma tillfälle och betala 150 kronor. Kostnaden är som sagt per person

Vad är sannolikheten att hitta två biljetter LH F FRA-SIN en fredag?
Oavsett veckodag så är sannolikheten mycket låg. Singapore är en av de destinationer där Lufthansa har väldigt hög beläggning i premiumkabinerna. Om de inte skulle sälja slut på förstaklass själva så är det vanligt med överbokning i business class.

Jag skulle inte räkna med att finna något här utan inrikta mig på ett annat huvudspår. Skulle det dyka upp något så är det bara en bonus!

PS.
Även om SEN på Miles & More är det svårt finna awardplatser i förstaklass på den sträckan.

Jag ringde idag och försökte ändra en bokning som jag gjort tidigare. Den bokningen avsåg en vuxen. Nu ville jag lägga till en vuxen till och fick besked att det inte är möjligt. Det går bara att lägga till infant. Vill man ändra en reservation från en vuxen till två vuxna måste man först avboka och boka om.

HUACA, eller är det något som fler stött på?

Jag ringde idag och försökte ändra en bokning som jag gjort tidigare. Den bokningen avsåg en vuxen. Nu ville jag lägga till en vuxen till och fick besked att det inte är möjligt. Det går bara att lägga till infant. Vill man ändra en reservation från en vuxen till två vuxna måste man först avboka och boka om.

HUACA, eller är det något som fler stött på?
Tror det är precis så som de säger. Har läst det tidigare i alla fall att resan först måste bokas av och sen bokas på nytt när en person ska läggas till

Tror det är precis så som de säger. Har läst det tidigare i alla fall att resan först måste bokas av och sen bokas på nytt när en person ska läggas till
Surt när det gäller Lufthansa första klass, där det ofta släpps en plats och några dagar senare en plats till. Jag testade nu att avboka och då kom inte den avbokade biljetten tillbaka. En chansning som inte gick hem.

• Gilla
Reactions: Gus
Surt när det gäller Lufthansa första klass, där det ofta släpps en plats och några dagar senare en plats till. Jag testade nu att avboka och då kom inte den avbokade biljetten tillbaka. En chansning som inte gick hem.
Nu vet jag inte vart du ska men ser ofta 2 platser på Lufthansa First. Även om den inte kom tillbaka direkt kan den dyka upp senare

Nu vet jag inte vart du ska men ser ofta 2 platser på Lufthansa First. Även om den inte kom tillbaka direkt kan den dyka upp senare
Jag vill åka från Frankfurt och där är det svårare att hitta två platser, det verkar enklare från München. Men jag har inte gett upp, jag vet att chanserna ökar ju närmare avresa man kommer.

Jag vill åka från Frankfurt och där är det svårare att hitta två platser, det verkar enklare från München. Men jag har inte gett upp, jag vet att chanserna ökar ju närmare avresa man kommer.
Det brukar finnas 2 platser mer eller mindre varje dag till Tokyo Haneda, Chicago, Washington och Boston. Även New York brukar ha hyfsad tillgänglighet. Om det är FCT du vill åt kan du flyga FRA-MUC-XYZ för åtkomst samma dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen