Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Menar du awardplatser i business?

Jag har bokat i juli till Mauritius med dem i business så i alla fall 7 månader i förväg.

Jaha! Hm hon jag pratade med i Tallinn sa de släpps senare (hon visste ej när) så jag bokade economy istället. Kanske är för vi är två vuxna och två barn (vi har två st 2-4-1) så det svårt hitta för oss alla. Men då bättre hon sagt det istället..

Hejsan,
jag har lite lösa planer på att försöka få till en resa till Hawaii någon gång i vår. Utgår från Stockholm. Jag skulle vilja göra ett stopp på ca 4 dagar i Los Angeles på vägen dit och 1-2 dagar i New York på vägen hem. Business class är att föredra. Det gäller två personer och om det spelar någon roll så har jag två stycken 2-4-1 vouchers tillgängliga för oss.

Några tips om hur jag bäst går tillväga för att hitta datum, hur man bör lägga upp planeringen, vart man bör kolla eller ringa för att få bäst hjälp att hitta tider och resor som passar? Första gången jag försöker mig på en 2-4-1 resa så hoppas få utnyttja er erfarenhet.

Hejsan,
jag har lite lösa planer på att försöka få till en resa till Hawaii någon gång i vår. Utgår från Stockholm. Jag skulle vilja göra ett stopp på ca 4 dagar i Los Angeles på vägen dit och 1-2 dagar i New York på vägen hem. Business class är att föredra. Det gäller två personer och om det spelar någon roll så har jag två stycken 2-4-1 vouchers tillgängliga för oss.

Några tips om hur jag bäst går tillväga för att hitta datum, hur man bör lägga upp planeringen, vart man bör kolla eller ringa för att få bäst hjälp att hitta tider och resor som passar? Första gången jag försöker mig på en 2-4-1 resa så hoppas få utnyttja er erfarenhet.
Hej,

Det går inte att ha stopover med Star Alliance award så länge du vill boka som en awards poängkostnad.
Om du kombinerar (betalar) flera award så kan du självklart att ha hur många stopover du vill men då behöver du att betala mycket högre antal EuroBonus poäng samt många Amex 2-4-1 vouchers.

Vill du resa med många stopovers, tror jag att det är bättre att köpa vanliga biljetter.

Hejsan,

Bästa upplägget är sannolikt att boka som två separata resor ARN-LAX NYC-ARN på ena (i SAS) och den andra på partner award med LAX-HNL HNL-NYC. Men det är ens innan man har börjat titta på tillgänglighet.

Kanske en dum fråga men jag undrar vart ni hittar award-resor på andra flygbolag än SAS (Eurobonus poäng)? Jag har bara bokat bonusresor via SAS sida men om jag kan boka med andra flygbolag i Star Alliance så öppnar det upp helt nya möjligheter med destinationer och kunna välja First Class.

Fungerar verkligen 2-4-1 från Amex på de andra bolagen eller är det bara SAS?

Tack på förhand!

Kanske en dum fråga men jag undrar vart ni hittar award-resor på andra flygbolag än SAS (Eurobonus poäng)? Jag har bara bokat bonusresor via SAS sida men om jag kan boka med andra flygbolag i Star Alliance så öppnar det upp helt nya möjligheter med destinationer och kunna välja First Class.

Fungerar verkligen 2-4-1 från Amex på de andra bolagen eller är det bara SAS?

Tack på förhand!
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.no forum | 500 000 innlegg om reise

När du hittat vad du söker (Saver awards) så ringer du SAS och ber att få boka.

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd | BusinessClass.no forum | 500 000 innlegg om reise

Men jag håller med dig, det är fantastiskt och nästan otroligt att jag kan använda mina bonuspoäng på SAS för att boka en resa i First på nått helt annat flygbolag, värt 70000 kr. Men sån är dealen mellan flygbolagen i allianserna.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen