kajjan85
Medlem
Just det här beror nog inte på vilken agent som svarar - det är datorn som talar om vad det blir och min erfarenhet är att de agenter man pratar med aldrig kan se en vettig break-down, så det är omöjligt att ifrågasätta.
Jag tänkte precis samma sak efter mitt första samtal - "System says" är väl omöjligt att ifrågasätta. Men det var tur att jag inte gav mig. Agenten jag pratade med nu gjorde en ny omräkning och avgifterna blev oförändrade för de flighterna!
Lite annan kuriosa... Den första agenten kunde heller inte genomföra en flightändring BKK-SIN för att den var married segment med NRT-BKK. Visst var det möjligt, men det fanns en risk att jag förlorat F-platsen. Efter samtalet kunde jag dock se på ANA och United att det fanns ytterligare platstillgång i F på samma flight NRT-BKK. Detta löste den mer erfarna agenten jag pratade med nyss genom att säkra upp den platsen innan vi gjorde ombokningen.
Det spelar uppenbarligen stor roll att vara lite påläst och vem man får prata med. Nu börjar jag förstå varför HUCA är en vanligt förekommande förkortning här