Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

kajjan85

Medlem
Just det här beror nog inte på vilken agent som svarar - det är datorn som talar om vad det blir och min erfarenhet är att de agenter man pratar med aldrig kan se en vettig break-down, så det är omöjligt att ifrågasätta.

Jag tänkte precis samma sak efter mitt första samtal - "System says" är väl omöjligt att ifrågasätta. Men det var tur att jag inte gav mig. Agenten jag pratade med nu gjorde en ny omräkning och avgifterna blev oförändrade för de flighterna!

Lite annan kuriosa... Den första agenten kunde heller inte genomföra en flightändring BKK-SIN för att den var married segment med NRT-BKK. Visst var det möjligt, men det fanns en risk att jag förlorat F-platsen. Efter samtalet kunde jag dock se på ANA och United att det fanns ytterligare platstillgång i F på samma flight NRT-BKK. Detta löste den mer erfarna agenten jag pratade med nyss genom att säkra upp den platsen innan vi gjorde ombokningen.

Det spelar uppenbarligen stor roll att vara lite påläst och vem man får prata med. Nu börjar jag förstå varför HUCA är en vanligt förekommande förkortning här :)
 

agehall

Medlem
avgifterna blev oförändrade
Vänta nu, blev avgifterna oförändrade (dvs högre än ursprungsbokningen) eller gick de ner?

Detta löste den mer erfarna agenten jag pratade med nyss genom att säkra upp den platsen innan vi gjorde ombokningen.
Det är alltid en risk att saker och ting går snett när man gör detta, och det behöver inte bero på agenten. Att göra ändringar är alltid en kalkylerad risk imho även om det oftast går bra.
 

kajjan85

Medlem
Vänta nu, blev avgifterna oförändrade (dvs högre än ursprungsbokningen) eller gick de ner?

Samma som ursprungsbokningen.

Edit: Förtydligande. Ursprungsbokningen = innan dagens ombokningar. Dvs, de 500kr extra den första agenten kom fram till var fel.

Det är alltid en risk att saker och ting går snett när man gör detta, och det behöver inte bero på agenten. Att göra ändringar är alltid en kalkylerad risk imho även om det oftast går bra.

Helt klart. Därför jag inte ville genomföra ändringen med agent 1 med risk att förlora platsen. Men uppenbarligen fanns det ett riskfritt alternativ att genomföra det, vilket agent 2 såg.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Men uppenbarligen fanns det ett riskfritt alternativ att genomföra det, vilket agent 2 såg.
Nix. Risken finns fortfarande att det går åt pipsvängen. Det finns så många sätt en awardbokning kan gå sönder på att det inte ens är roligt att tänka på. Oftast går det bra hur man än gör, men alla ändringar innebär en risk, oavsett vad agenten säger.
 

Florre

Medlem
Jag har två frågor gällande 2-4-1-voucher.

Visst kan jag endast betala med poäng när jag använder mig av en 2-4-1?
Och när jag man söker resor på United.com så får man ju upp hur mycket det kostar i antal miles. Hur konverteras det till Eurobonuspoäng?
 

Glenn E

Medlem
Och när jag man söker resor på United.com så får man ju upp hur mycket det kostar i antal miles. Hur konverteras det till Eurobonuspoäng?

Alltså United.com används för att leta (troligen) tillgängliga platser som man kan boka för Euro Bonus poäng.
Poängen som visas på United.com anger var det skulle kosta att boka med United Milage Plus poäng.
United.com visar inte Singapore Airlines.
United.com visar även en del som inte kan bokas med EuroBonus poäng som till exempel partner bolag till Swiss och Lufthansa som Helvetic Airways.
 

Dr. Miles

Expert
Och när jag man söker resor på United.com så får man ju upp hur mycket det kostar i antal miles. Hur konverteras det till Eurobonuspoäng?
Det är allmänt känt att folk (inkl. mig) inte brukar att läsa manualen, men jag skrev tydligt i min guide just för att många frågade om samma sak.

OBS:
  • Antal miles som visas i resultatet är relevant endast när du använder United Mileage Plus. De siffrorna gäller inte när du bokar en bonusresa med andra bonusprograms miles eller poäng.
  • Summa av skatter som visas i resultatet gäller inte om du bokar en bonusresa med andra bonusprograms miles eller poäng.
  • SAS Plus inom Europa räknas som Business class award.
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Hej!
Någon som vet när Turkish Airlines släpper sina businessclassbiljetter? Har resa bokad januari från Istanbul till Mauritius som jag vill uppgradera..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen