Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

18B09C09-6087-4FF6-82EB-47D89408AC1A.png
 
Jag har aldrig någonsin fått poängen så sent (SAS MC), som regel den 2:a varje månad och i undantagsfall den 3:e eller 4:e.
Men de har väl tricksat sönder formulan med införandet av det nya systemet i februari och glömt att meddela oss detta.
Är det inte bara så att de bakdateras till den 2:a bankdagen i månaden, men de läses in senare än så? Så vill jag minnas att det brukar vara (när jag kollar bak i min transaktionslista så står alla på den andra bankdagen, men jag tror inte jag någonsin ser dem så tidigt).
 

Dawes

Medlem
Är det inte bara så att de bakdateras till den 2:a bankdagen i månaden, men de läses in senare än så? Så vill jag minnas att det brukar vara (när jag kollar bak i min transaktionslista så står alla på den andra bankdagen, men jag tror inte jag någonsin ser dem så tidigt).
Som poängslav är jag rätt säker när spindelsinnet tinglar om att något är fel
Historiskt så har det ju varit enligt,
- Amex fakturerar direkt men poängen släpar.
- MC fakturerar sent men släpper poäng direkt.
De kompletterar varandra på ett bra sätt

Det är ju ingen ko på isen, mest bara att det i min värld avviker (upplevs som så iaf) och triggar en viss nyfikenhet.
Nu verkar de ju ha uppdaterat info om att poäng kommer den 10:e, så det är väl bara att tugga i sig.
 

imartin

Medlem
h-vete jag har en extem näthandlare men har missat det här helt med presentkort och SAS online shopping de senaste åren.....
Verkar vara dags att ta tag i det igen :p

Samma här. Hela Zupergift-grejen verkar ju vara otroligt bra. Har precis köpt ett test-presentkort för 200 kr med SAS MC. Får se om poäng-intjäningen motsvarar ett köp på sas.se, dvs dubbelt (säkert inte, och förmodligen har det nämnts innan här. men är ändå nyfiken).
 
Toppen