Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

Ja, du tjänar in 50p/100:- mer om du tar omvägen via ett Zupergift-presentkort än om du enbart kör via online-portalen och betalar med ett Amex. Så 95p/100:- jämfört med 45p/100:- i dag med de förutsättningarna.

Tjänar man poäng om man betalar med presentkort via webbshoppen? Gäller om man använder rabattkoder eller "värdebevis".
 

imartin

Medlem
Tjänar man poäng om man betalar med presentkort via webbshoppen? Gäller om man använder rabattkoder eller "värdebevis".

Om du menar med webbshoppen https://onlineshopping.flysas.com/se: Inte testat heller, men min gissning är nej. Vanligtvis, i nätbutikerna jag känner till, dras värdebevisets eller rabattkodens belopp först, innan den formella betalningsprocessen inleds. Kör man med ett värdebevis som täcker hela produtkostnaden, så kommer beloppet som ska betalas hamna på noll därefter. Och det är nog det där sista beloppet, som ligger till grunden för poängintjäning via webbshoppen. Men jag kan ha fel. Jag vill gärna ha fel :D
 
Absolut, så är det!
Blir intressant att se hur det blir med de 1000 nivå-poängen för "januari".
Inga poäng från SAS MC, men Amex kom på plats idag.

Är det inte bara så att de bakdateras till den 2:a bankdagen i månaden, men de läses in senare än så? Så vill jag minnas att det brukar vara (när jag kollar bak i min transaktionslista så står alla på den andra bankdagen, men jag tror inte jag någonsin ser dem så tidigt).

Kom idag, bakdaterat till 2 februari.
6ffb88035bdf08453b521b3ace0d7fb6.jpg
 

imartin

Medlem
Idag gäller det. Om det inte kommer ett mejl om en poänghelg i slutet på februari idag, då stiger risken rejält för att det först blir i mars. Det skulle jag inte vara nöjd med.
 
Toppen