Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

MrRob

Medlem
Samma här. Hela Zupergift-grejen verkar ju vara otroligt bra. Har precis köpt ett test-presentkort för 200 kr med SAS MC. Får se om poäng-intjäningen motsvarar ett köp på sas.se, dvs dubbelt (säkert inte, och förmodligen har det nämnts innan här. men är ändå nyfiken).

Det lär det inte göra eftersom du inte köper flygbiljetter direkt av SAS. Du får vara nöjd med 50p/100:- + poängen för själva köpet med ditt SAS MC.. :)
 

M.K

Medlem
Tisdag morgon och Amex poäng har redan kommit. Dessutom har jag fått in poäng för en Everyday middag utan efterregistrering!
 
Bättre sent än aldrig Jerixon. ;-)

Används med fördel här=
Bastard B, Voi, McD, Ving samt bokadirekt.

Ej här ( min uppfattning, minns ej anledning just nu)=Hotels.com och Amazon
Har jag förstått det rätt att jag kan köpa ett Zupergift i EB-shopen för 1000 kr och då tjäna 700 poäng (köp + Amex). Sedan växlar jag Zupergift mot t.ex. CDON.com och tjänar ytterligare 250 poäng via online-portalen (kampanj just nu, men för enkelhetens skull). Alltså 950 poäng för 1000 kr? Det är ju i sådana fall onekligen väldigt bra och jag måste nog hitta en kudde för att dämpa mina ångestvrål över historiskt missade poäng.
 

MrRob

Medlem
Har jag förstått det rätt att jag kan köpa ett Zupergift i EB-shopen för 1000 kr och då tjäna 700 poäng (köp + Amex). Sedan växlar jag Zupergift mot t.ex. CDON.com och tjänar ytterligare 250 poäng via online-portalen (kampanj just nu, men för enkelhetens skull). Alltså 950 poäng för 1000 kr? Det är ju i sådana fall onekligen väldigt bra och jag måste nog hitta en kudde för att dämpa mina ångestvrål över historiskt missade poäng.

Ja, du tjänar in 50p/100:- mer om du tar omvägen via ett Zupergift-presentkort än om du enbart kör via online-portalen och betalar med ett Amex. Så 95p/100:- jämfört med 45p/100:- i dag med de förutsättningarna.
 

intuition

Medlem
Nu vet jag inte om jag missuppfattar dig men det är ju inte helt ovanligt att man betalar i förskott och då betalar för 2023-02-01 och framåt?
Jo, så kan logiken hos SEB vara.

Nu är läget för mig personligen att jag skaffade kortet i januari 2022 och blev debiterad första årsavgiften 2022-01-31. Det uppfattar jag som att första årsavgiften avsåg januari 2022 till och med december 2022. Men det kanske var så att första årsavgiften täckte 13 månader, omöjligt att veta eftersom tidsperioden inte specificeras.

Jag menar att alla transaktioner som bokförs ett visst datum ska räknas mot villkoren för det datumet. T.ex. om SEB höjer sin valutaväxlingsavgift 1/2 så kan man inte debitera något med bokföringsdag 31/1 och använda den nya avgiften.

Det är så jag resonerar när jag säger att det var dåligt av SEB. Det är inte hela världen, men vi var ett par på det här forumet med liknande förutsättningar som uppfattade att årsavgift debiterad i januari skulle vara enligt gamla prislistan.
 
  • Gilla
Reactions: jsn

M.K

Medlem
501B86F1-B71A-41AA-949D-F0962A12C925.jpeg


Ibland har man helt enkelt tur. Jag trodde min årsavgift drogs sista januari men draget tidigare. :)

@intuition nästa gång din tur, gungor och karuseller etc.
 
Toppen