Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

M.K

Medlem
Bättre sent än aldrig Jerixon. ;-)

Används med fördel här=
Bastard B, Voi, McD, Ving samt bokadirekt.

Ej här ( min uppfattning, minns ej anledning just nu)=Hotels.com och Amazon
 
@Ricci ja exakt, de kan inte tvinga oss ha skuld och försämrad creditscore! Inga poäng är värt det för oss maxade BLT’s i stan ;-)

Jag har ofta betalat ner min skuld till noll innan månadsskiftet, givetvis utan problem. Dessutom ser de den totala krediten har jag hört andra få besked om. Med t ex ett SAS MC och ett NC MC ser de alltså totala beviljade krediten och vad som utnyttjats. Återigen är detta inte något jag hört själv från SEB.
rätt och rätt
ja man ser totalt utnyttande tvärs över portföljen, de behöver kunna hantera risken oavsett kort/låneprodukt.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

Combo

Medlem
Bättre sent än aldrig Jerixon. ;-)

Används med fördel här=
Bastard B, Voi, McD, Ving samt bokadirekt.

Ej här ( min uppfattning, minns ej anledning just nu)=Hotels.com och Amazon
Ang Hotels.com så antar jag att det inte går att använda på alla hotell. Precis som kampanjer med dubbla nätter, betala med Amex osv. (Alltid en massa begränsningar på Hotels.com.) Men jag kommer nog försöka använda Hotels.com ändå:) (kan bli en hel del poäng)

Kan det vara samma anledning för Amazon? Att det inte går att använda på samtliga produkter?
 

M.K

Medlem
@Combo jag brukar ha bra minne men minns bara att det var ett djäkla krångel med dessa två och att jag skrev av dem som seriösa alternativ. Inte värt massa försök och tid för några poäng. Vad gäller Hotels tror jag inte det gick varken med app eller dubbla stämplar. Något jag ofta vill ha för 30n/år snabbt avklarat

Tar vi t ex Voi istället så är det istället en stor fördel. Gbit fungerar annars ej och ändå löjligt hålla på för ofta så små summor. Med presentkortet kan du fylla på rejält med x2 helg, få bra kickback och krediten kan utnyttjas i alla länder de har verksamhet.
 
Last edited:

jerixon

Medlem
Använder inga av de företag du nämner men tror nog jag ska hitta lite företag.
Började med Hemköp direkt och får kika lite presentkort kommande veckorna.
Både Zalando och HM handlar vi en hel del från i familjen bland annat =)

Bättre sent än aldrig Jerixon. ;-)

Används med fördel här=
Bastard B, Voi, McD, Ving samt bokadirekt.

Ej här ( min uppfattning, minns ej anledning just nu)=Hotels.com och Amazon
 
Ang Hotels.com så antar jag att det inte går att använda på alla hotell. Precis som kampanjer med dubbla nätter, betala med Amex osv. (Alltid en massa begränsningar på Hotels.com.) Men jag kommer nog försöka använda Hotels.com ändå:) (kan bli en hel del poäng)

Kan det vara samma anledning för Amazon? Att det inte går att använda på samtliga produkter?
Amazon finns på refunder.se. Där är det olika procent för olika kategorier, vissa helt undantagna. Låter troligt att det är liknade här.

I Refunders fall spelar det ju ingen större roll. Antingen dyker det upp lite cashback eller så gör det inte. Ett presentkort som fungerar på samma sätt hade jag ju blivit galen på.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Det verkar ju bara vara vissa presentkort i Eurobonus shop som ger poäng, så det gäller att vara vaksam. Cdon och Bread&boxer ger exv inga poäng medan Åhléns och Zalando gör det. Omvägen via Zupergift fungerar ju då. Filmstadens presentkort är väldigt billigt i Eurobonus shop (103 kr jämfört med 130 hos Zupergift) men det ger inga poäng tyvärr. Olika valörer hos Bread&boxer ger olika rabatt så här gäller det att jämföra.
 

intuition

Medlem
...

I Refunders fall spelar det ju ingen större roll. Antingen dyker det upp lite cashback eller så gör det inte. ...
Fast i vissa fall är man nöjd när det dyker upp lite cashback man inte hade räknat med...

Skärmavbild 2023-02-06 kl. 09.03.22.png



(Santanders cashback system - tyvärr återtog de en del av "Återbäringen" någon dag senare :(
 
Toppen