Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

LarsCph

Medlem
Jeg skulle svare på lidt spørgsmål til SEB om min SAS Eurobonus Mastercard - om hvordan jeg tjener penge og hvor mange jeg bruger penge - og hvor i verden. Sidste spørgsmål var dette - undrer mig over hvad som gør at Filippinerne nævnes specifikt og så i dét selskab.


2023-02-04 10.41.39.jpg
 
  • Gilla
Reactions: hco

Fredrik

Medlem
Kanske men varför är inga afrikanska eller sydamerikanska länder med på listan?
Jag misstänker här att om man svarar Asien på vart man tänkt åka vill SEB veta att man inte åker till högriskländer.
Undrar om det gäller generellt eller bara kontantuttag? SEB kanske inte vill hjälpa sexturister ta ut pengar i Filippinerna eller annars åka till några länder under sanktioner?
Vart kan man för övrigt hitta sina egna svar? Jag tittade lite som inloggad men ser inget.
 

Mr Planning

Medlem
Jag fick frågan för ett år sedan, med en lista över länder, där ett av dom (Panama) skulle besökas.

Så det är nog så att "dom" har koll på oss helt enkelt, min resa dit bokades inte ens med Mastercard...
 

Homer

Medlem
Jeg skulle svare på lidt spørgsmål til SEB om min SAS Eurobonus Mastercard - om hvordan jeg tjener penge og hvor mange jeg bruger penge - og hvor i verden. Sidste spørgsmål var dette - undrer mig over hvad som gør at Filippinerne nævnes specifikt og så i dét selskab.


Visa bifogad bild 138613


Att Nordkorea står med är väl ändå konstigare, är det ens möjligt att använda Mastercard i Nordkorea ?
 

LarsCph

Medlem
Kanske men varför är inga afrikanska eller sydamerikanska länder med på listan?

Jeg svarede på et spørgsmål om hvor jeg tænker at anvende kortet fremover, så det forklarer hvorfor :)

Jag misstänker här att om man svarar Asien på vart man tänkt åka vill SEB veta att man inte åker till högriskländer.
Undrar om det gäller generellt eller bara kontantuttag? SEB kanske inte vill hjälpa sexturister ta ut pengar i Filippinerna eller annars åka till några länder under sanktioner?

Ja jeg tror det er sådan det er. Spørgsmålet er generelt som jeg tolkede det, der var et par andre spørgsmål specifikt omkring kontantudtag. Men det kan godt være at det er sexturisme, jeg har ingen anelse om det er mere udbredt på Filippinerne end f.eks. Thailand som ikke er på listen.
 

Capa

Medlem
Givet att många här måste styra mer spend mot SAS MC Premium kommande tid, skulle ni säga att det även är värt att betala awardskatter och liknande med SAS MC istället för Amex Elite? Jag syftar på reseförsäkringen som inte är riktigt lika bra. Men om man betalar skatterna med Amex så måste man ju betala 75% av hela resans kostnader, vilket innebär att man måste styra ytterligare spend till Elite för att Amex-försäkringen ska gälla. Det kanske är jag som överdriver fördelarna försäkringsmässigt... Hur resonerar ni? Bra sugen nu på att styra allt till SAS MC för statuspoängen.
 
Toppen