Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Vid hemväg från Trondheim i torsdagskväll så inser jag och kollegan att vi eventuellt kan hinna med en tidigare anslutning till Oslo. Efter att ha frågat snällt och lite trixande så är både jag och kollegan ombokade till tidigare plan med en ursäkt från gateagenten om att vi tyvärr inte kan sitta tillsammans ;). Då jag efter boarding lyckas förväxla boardingpassen visar det sig att en av oss fick en op-up till Plus, vilken kollegan fick. Imponerad av att SAS visar på flexibilitet även på Go-biljetter och då bara en av oss som har guld. Vilket som så är det riktigt bra gjort!

Det tog drygt 100 flighter i SAS Plus innan det hände (sedan "synliggörandet" av Diamond infördes). Det krävdes en inhyrd spanjorska på ett bolag jag knappt hört talas om. Men jag har nu blivit välkomnad som Diamond och värdefull kund. Var tvungen att nypa mig i armen.

Air Nostrum borde nog ta över rubbet. Lysande service.
860e9ab06f6635616a4a703853114c50.jpg

Det tog drygt 100 flighter i SAS Plus innan det hände (sedan "synliggörandet" av Diamond infördes). Det krävdes en inhyrd spanjorska på ett bolag jag knappt hört talas om. Men jag har nu blivit välkomnad som Diamond och värdefull kund. Var tvungen att nypa mig i armen.

Air Nostrum borde nog ta över rubbet. Lysande service.
860e9ab06f6635616a4a703853114c50.jpg
Kan du tänka dig in i hur underbart 14h Iberia Business class är nu? :)

Iberia och Air Nostrum är väl trots allt två olika flygbolag? Eller är det Air Nostrums personal som bemannar Iberia långdistans?

Iberia och Air Nostrum är väl trots allt två olika flygbolag? Eller är det Air Nostrums personal som bemannar Iberia långdistans?
Samma höga servicenivå. Vilja att ge kunderna det dom önskar. Förmåga att på arbetstid lägga undan "jag, jag, jag" och istället ta på sig arbets-leendet och vara professionell. Nog bara 10% av SAS personal som kan det där, och det har att göra med vår individualistiska kultur. Till skillnad mot gruppkulturerna.

Last edited:
Sk925 idag, tre personer i sällskapet i GO på två olika PNR (dock samma efternamn och sittplats bredvid varandra). Flyget var helt fullt i go så sas löste op-ups, förvånansvärt nog, till oss alla tre. Ingen aning hur de visste att vi hängde ihop :)

Trevlig inställning från Marcel i loungen på ARN i fredags som hjälpte till med uppgradering på SK945 så att jag slapp gå iväg till servicedisken. Då jag tackade och kommenterade hur skönt det var att lösa detta i loungen var svaret att det är det vi är till för, särskilt nu när grindarna kommit på plats. Riktigt proffsig och trevlig inställning!

Toppen