Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Finns ju många sätt att få mig till Singapore som antagligen hade varit billigare för Saudia än att boka mig på annan allians? Till exempel boka om mig till dagen efteråt med deras kärra via Jeddah, eller via någon annan destination. Oavsett, väldigt nöjd med hur smidigt det sköttes och såklart fantastiskt ifall det är så att Saudia kan skicka ut förslag i SAS app, det hade inte gått i Lufthansas det kan jag lova!
Saudia har altid leveret over forventning naar jeg har rejst med dem. I stedet for at gætte kan du vel forhøre dig når du checker ind? Vi er jo nysgerrige :)

Efter SAS ställt in HND-CPH (bonus) kom ombokning med ANA The Room inom 2 timmar utan att jag kontaktat SAS.

Förseningen blev 4 timmar 2 minuter och fick svar att de betalar ut 600 euro ungefär en vecka efter jag skickat in mitt claim utan att knorra på det som andra flygbolag verkar satt i system.

Mycket bra hanterat. Det enda jag ångrar är att jag inte försökte få The Suite med mina LH evouchers som jag vid tillfället hade glömt av att jag hade.

2 dygn försening på baggage till Chicago. När det väl kommit fram gjorde jag en claim till sas på runt $175 I inköp på tidig kväll lokal tid. När jag vaknade nästa morgon var claimen godkänd (enligt mail). Ytterligare en morgon senare så var pengarna inne på kontot. De kan när de vill! Otrolig skillnad mot min senaste baggage vända som var med Austrian...

(att den sedan blev 2 dygn förenad istället för ett pga att de skickade den från Chicago till Göteborg och tillbaka till Chicago kan falla under det som inte var så bra, särskilt som jag reste från Stockholm och inte från Göteborg. Men när jag väl hade gjort ett par inköp störde det inte speciellt att den blev en dag till sen )

Det här hade lika gärna kunnat ligga under "SAS det här gjorde ni inte så bra", men väljer att vara positiv.

5 kollegor skulle flyga SAS ZRH-CPH, 3 av dom fortsätta till GOT. SAS ställer in flyget och bokar om enligt,
2 pers ZRH-GOT (Swiss) - CPH. Ok så.
3 pers ZRH-CDG-GOT (AF) ?!?!?
Liksom, varför inte sätta Göteborgarna på direktflyget med Swiss?!
Jag ringer in och får tag på en serviceinriktad person som lyckas boka om Göteborgarna på direktflyget. Lite "kul" att kollegorna från CPH/Malmö för första gången tvingas till byte i GOT.

5 kollegor skulle flyga SAS ZRH-CPH, 3 av dom fortsätta till GOT. SAS ställer in flyget och bokar om enligt,
2 pers ZRH-GOT (Swiss) - CPH. Ok så.
3 pers ZRH-CDG-GOT (AF) ?!?!?
Liksom, varför inte sätta Göteborgarna på direktflyget med Swiss?!
Mange her (inklusiv mig selv) ville nok gerne tage omvejen med AF for at faa flere points, XPs og champagne i Paris...

Same day change EBD förmån gjorde att jag hamnade långt bak, 28C.
Ledigt säte 28B enligt seatmap innan boarding.
Person sätter sig på 28B, jag tänker full flight, inga problem.
Precis innan safety briefing kommer crew och upplyser personen på 28B att deras säte troligtvis är 27B, vilket det visade sig vara.
Grym uppmärksamhet från crew.

Toppen