Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Hemma från Washington. Jag är lite lätt tagen av mina upplevelser av SAS i helgen, inser jag efter att ha landat i vardagen igen idag. Både med hur dom hanterade så att vi kom iväg på fredagen (tog ett plan från Oslo), ombokningen när hemflighten ställdes in (22 min mellan sms:et om att det var cancel och mailet med uppgifter om att jag var bokad på KLM), och servicen ombord på SK925. Jag hade inte anat att SAS var så här bra i Business. Jag jämför med bla Swiss & Turkish i sommras och Iberia i julas.

CC ombord var oerhört trevliga, lättsamma och tillmötesgående. Stolen är väl inte det bästa, förstår inte grejen med "madrassen" men det fanns ett lugn i kabinen som gjorde resan behaglig. Och MATEN! Jag är kock så jag vet vad som är bra och dåligt. Rökt anka, hjortkind, ostar och Vahlronachokladglass. Mums. Andrarätten var lax med sallad, jag önskade bara sallad vilket inte är några problem eftersom att maten läggs upp från en vagn bredvid en. Bara att önska vad man vill ha och hur mkt.

494bc59e9a0d90475e1a0f8d69c1af28.jpg

Förrätt

31b64cb10fd56a5099e6dc5a088b8ef6.jpg

Varmrätt

ea2bbd5f1ace9c9ec14f932b3d38befb.jpg

Dessert

9e7b9b132bd8a7bc733f89421d1b790c.jpg

Andra serveringen

Champagnen och Mikkeller-ölen är super men vinerna saknar lite lagring, bara 2014:eek:r.

Tack SAS! Jag väljer er definitivt igen på longhaul, i nya kabinen, så skrota LAN-trollet snarast :)

Last edited:
Reste för första gången från Östersund till Stockholm genom SK 75 idag. Planet var överbokat, svarade Swedavia-personalen vid bagage drop att jag skulle kunna vara frivillig att vänta på nästa flyg. Kunde därmed beskåda boardingen som jag tyckte de löste mycket bra (dvs information om prio-boarding var tydligt även på engelska och verkade efterföljas). Visade sig att det var tillräckligt många no shows så jag kunde genomföra resan som planerat. Servicen ombord i Plus var det man kan förvänta sig en söndagsmorgon.

På väg till Oslo kom pursern fram och tilltalade mig med namn redan när vi stod vid gate. Han undrade också vad jag ville dricka när vi väl var uppe i luften då jag var diamond och satt i GO.
Väl uppe så tog det 2 mikrosekunder så fick jag mina 2 rödtjut som dessutom inte var iskalla. Kanske han tog fram dem direkt :)

På Thai conn däremot var allt som vanligt :(

Måste säga att sas skötte sig exemplariskt+ denna helg när jag flög till Boston. Ditresan var bra, inga konstigheter utan allt gick smidigt rakt igenom.

På hemresan blev jag op-up till Buisness (min första så det var extra kul) Gjorde sovandet mycket behagligt även om stolen på Privatairkärran inte går att fälla 180 grader eller är i närheten av den nya på sas. Sen kom vi fram 50 min före tidtabell till CPH, gick till gaten och frågade om jag kunde få ta det tidigare flyget (0720 istället för 08.10) och nu sitter jag på 27F och ska snart taxa ut :)

Sådana här helger känner man sig nöjd över att man flyger nästan alla flyg med sas.

Betyg 11/10 denna helg :)

Toppen