Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Blev försenad fyra timmar häromveckan med SK inrikes (inställd flight, tekniskt fel). Mejlade SAS och begärde ersättning med hänvisning till 261/2004. Några dagar senare fick jag besked om att 250 euro var på väg in på kontot. Snabbt och smärtfritt hanterat :)

Landade på Arlanda härom veckan och upptäckte att jag inte hade ett gem av metall för att öppna simkortsluckan på min mobil. Frågade kvinnan bakom SAS-disken vid bagageutlämningen om hon hade ett gem jag kunde låna. Utan att blinka gav hon mig ett. Problem löst!

Bokade resa för points och pengar i Go GOT-ARN. När jag senare skulle boka en biljett till dottern så fanns det naturligtvis inga fler platser på den avgången som jag redan hade. Ett snabbt besök i biljettkassan med uppvisande av diamondkortet så blev jag ombokad kostnadsfritt till samma avgång som dottern.
Ombord på SK144 hade dessutom CC koll på min diamondstatus så det behövdes inte visas nått kort för den Cola Zero jag lyxade till det med :)

Två fina flighter med SAS i förra veckan. Seatblock i Plus uppskattas när man reser med infant. Presenter till dottern i form av blädderböcker med djur och leenden från crew. Då kan man för stunden glömma bort prioboarding och annat slarv.

Jag måste säga att det flyter på allt bättre med seatblock. På samtliga sex flighter i perioden 26 december till och med 6 januari har seatblock i Plus fungerat. Därtill har det på fem av dessa sex flighter varit planerat som det ska vara, dvs. luftigt i Plus (ofta +10 rader med relativt få pax), trångt i Go.

Jag har kikat på detta vid incheckningen. Det är solklart en hård block, dvs. byter jag säte raderas hela "trean" ut. Bra jobbat, så ska det se ut.

Hade problem med min senaste resa från ARN hem till LHR den 30e december. Försenat flyg, borttappat bagage, taskig kundtjänst samt trasig stol.
Kontaktade guldmailen efter resan. Fick snabbt svar tillbaka att de hade skickat min konstruktiva kritik till berörda departments. Idag fick jag mail från vanliga kundtjänst, 10 000 extrapoäng som plåster på såren. Hade inte bett om någon ersättning tidigare. Nöjd kund - Bra SAS!

Jag fick skämmas rejält på min resa till Berlin med min chef.
Skyller på att jag inte suttit på ett flygplan på fem veckor, så jag hade visst glömt bort hur man boardar och läser boarding pass.

Sitter i loungen på CPH (flyget går 10.45). 10.40 tänker jag mig att det är läge att gå till gaten då boarding börjar 10.45...
Gnagande känsla uppstår att något är fel...
50 meter innan gate ringer någon och undrar var jag befinner mig. "50 meter från gaten - OK, we'll talk when you arrive at the gate."

Efter samtalet inser jag, med 30 meter kvar till gate, att jag kanske har begått ett extremt pinsamt misstag...
Väl framme är det stendött och en man står där och ser lite lagom sur ut. Han påtalar på grötig danska att det minsann är stängt, bommat och ihopklappat och undrar varför jag är sen.

Jag meddelar att jag uppenbarligen är dum i huvudet.

Han nickar och noterar att jag har mitt guldkort i handen varpå han ringer ner till flyget och frågar om de faktiskt har stängt dörren. Det hade de inte och jag får gå ner och skämmas inför alla andra på flyget när jag sätter mig på 1D.

Seatblock fick jag också.

Tack SAS. <3

@SNIFF, underbar historia med en lagom dos av självironi. Tänk att den där gnagande känslan kan bli så påtaglig. Bra gjort av dig och av SAS. Men vad sa chefen?
Han lade det till listan över shit jag har gjort men som jag på något vis tagit mig ur på grund av den arsenal jag har av "de rätta korten".
Givetvis fick min chef också stiga på trots att vi inte var i samma bokning.

Toppen