Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

SK2167 ARN - GOT idag: helt enkelt perfekt!

- Smidigt checkin av 2 väskor vid T4. 20 sekunder väntedtid kanske.
- Ingen kö vid (fasttrack) security
- I loungen erbjuds idag även lite morötter, gurka och typ guacamole. Trevligt med lite omväxling.
- Priority boarding fungerade fakstiskt
- Trevlig crew
- Dubbla seatblock för mig som flög i Plus
- Wi-Fi onboard!
- Priority bagage fungerade nästan perfekt

Dessutom och med denna flyg (nummer 13 under januari månaden) kvalificerade jag mig till EBD :cool:
Låter toppen ju! Och ett stort grattis till ditt diamantkort! :)

Köpte en billig SAS biljett till Washington, 3000 sek t/r har jag för mig. Flyger ARN-CPH-IAD med 1 timme i CPH, ringer SAS dagen innan avresa och frågar om det möjligtvis går att ändra till en tidigare flight från ARN, tyvärr inte. Frågar även vid incheckning, tyvärr inte.

Frågar igen i loungen och yes, de bokar självklart om till en tidigare flight vilket gör att jag får 3 timmar i CPH istället för 1 timme (nu när jag sitter här undrar jag litegrann varför...), inget jag hade förväntat mig men tack SAS!

Har diamant kort FYI

Jag tycker det var klokt gjort av många skäl bland annat undviker man att behöva boka om dig vid ev missad anslutning, missar att få med bagage etc. 3 timmar är ju om inte annat en väldigt bra marginal. Sedan varför man gör det fast det inte är enligt villkoren är en annan sak, kanske just för att du har diamondkort.

Nu ser jag även att min ordinarie flight ARN-CPH är försenad 30 min vilket skulle ha inneburit att mina 1h 10min i CPH endast skulle bli 40 min, mindre än MCT?

När jag reste till Turkiet för några veckor sedan tänkte jag nyttja Fast Track på CPH, som jag brukar. Som diamant så är det ok även om man inte flyger med SAS, så länge det är ett Star Alliance bolag. När jag tidigare flugit till Asien med Thai Airways så har det aldrig varit några problem, men den här gången gick det inte lika bra. Jag skannade mitt Turkish airlines boardingpass men nekades inträde. Jag pratade med kvinnan bakom disken och hon nekade mig också inträde. Jag fick vända på klacken och gå till den vanliga security och och sedan gå hela långa vägen tillbaka till loungen, där det inte var några problem att komma in. o_O

Självklart så skrev jag till SAS om detta, och idag kom svaret. Jag fick 15000 extrapoäng och en ursäkt för att det inte hade fungerat som det skulle!!! :):):):):)

Toppen