Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Vad jag förstår så skickar de biljetten till SAS Backoffice för skatteberäkning. (se mitt tips om Eva i förra posten)
Johan sa att han var tvungen att ringa OS, men vad vet jag?
Det jag vill framhålla var den fina service Johan gav och ett engagemang som han gjorde för att hitta biljetter till mig.

Johan sa att han var tvungen att ringa OS, men vad vet jag?
Det jag vill framhålla var den fina service Johan gav och ett engagemang som han gjorde för att hitta biljetter till mig.
Absolut, det finns guldstjärnor där jag tror jag har pratat med Johan också :D
Ville bara tipsa (blev lite OT)

SAS visade sig från sin bästa sida igår mellan ARN-ORD. Otroligt bra crew och väldigt bra service.

En eloge till SAS servicedisk precis när man kommer upp från garage P8 på CPH. Var ute tidigare än planerat och gick och frågade om det gick att komma med ett tidigare plan till OSL. Kvinnan som satt i luckan pratade med en kollega och sa att det skulle kosta 1500 kr (bokad i Go). Jag tackade nej och sa att jag skulle ta mitt bokade flyg. Då sa hon att jag skulle vänta och så lyfte hon luren och ringde någon (förmodligen en supervisor) och sa att de skulle göra ett undantag och boka om mig. Sedan flyttade hon mig från 28E på nya flyget till 9E (fanns bara mittsäten lediga) och det var första raden bakom Plus så ingen satt i sättet framför mig.

Flyget hem i em måste också nämnas (flög Plus). Kaptenen kom ut innan vi lämnat gaten och tog mikrofonen, presenterade sig och styrman, berättade om flygningen, vädret och att man skulle gärna lyssna på säkerhetsgenomgången. Ungefär samma sak som de gör när de sitter i cockpit men detta gav det en mer personlig touch och blev trevligare.

41 senaste flygningarna med riktigt trevlig personal och äkta servicekänsla. Hallå! När ska jag möta en surkart? :D

Jag åker strax med SK 2677 till Berlin från Arlanda.
Hade bokat en billig biljett i go för 365 kr.
Blev till min STORA överraskning uppgraderad till SAS Plus i gaten!
Tydligen är kärran helt fullbokad.
Nu sitter jag längst fram i Boeng 737-600 :)
Ibland känns det extra trevligt med EBG ;)

Trevilg besättning på SK995 igår! Glada och humor vid varje tillfälle. Servering med kommentarer som
"den kan du tro" gör det enklare att resa!

Tack SAS!

Toppen