Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Extra komplicerat blir det med många dubbla efternam då man inte alltid vet hur SAS har lagt in det (som förnamn eller efternam), så det blir lite "trial and error".

Absolut usmidigt håndteret af SAS, men var der ikke en dedikeret gruppe check-in disk?

Navne kan kun skrives på en måde, som de står i passet. Dvs. Ét efternavn og resten som fornavne, dette virker til at være er større problem i SE end DK da mange hedder "A B C D" og måske bruger "B C" til hverdag.

Först vill jag tacka den väldigt trevliga och skämtsamma besättning vi hade på vägen hem från Aten i söndags (ATH-CPH) SK778. Sedan vill jag tacka den sjungande flygvärdinnan idag på SK1430.

"Seatblock" på 15 av 16 flygningar som utförts måndag/tisdag, riktigt härligt måste jag säga :)
Även att 15/16 plan landat i tid och majoriteten 5-15 min innan tabell. Den som blev försenad var mer Arlandas fel då vi 2 gånger fick en gate som var upptagen :eek:

Last edited by a moderator:
Var en av dem som hade problem att nå Arlanda i tid igår pga tågkaoset. Taxin bjöd på den mest galna resa jag gjort norr om Paris, 85 procent vägren efter Norrtull...men det innebar att jag kom till terminal 4 cirka 19 minuter före avgång. Golfklubborna hade kunnat bli ett problem, men Christer som jobbade vid incheckningsmaskinerna insåg problemet snabbt när jag påtalade min situation. Efter att ha verifierat min plats ombord bad han mig springa mot gaten samtidigt som han taggade bagen, önskade trevlig helg och lovade att de skulle komma med SK121 söderut. En dryg timme senare kommer klubborna som första baggage på bandet på Sturup, stort tack SAS för att ni har personal som fortfarande har mandat att fixa en sån lösning!

SAS i toppform på dagens flygning till New York. Champagnen fanns innan start (t.o.m. påfyllning), champagnen fortsatte komma in (tömde en av flaskorna), munter stämning hos den dansk-norska besättningen i kabinen, planet i tid, seatblock för min del och dessutom god mat (!). På dagsflygningar står sig SK mkt bra. Då kan man t.o.m. ta att det tog 1h25 minuter att ta sig igenom passkontrollen på Newark.

SAS i toppform på dagens flygning till New York. Champagnen fanns innan start (t.o.m. påfyllning), champagnen fortsatte komma in (tömde en av flaskorna), munter stämning hos den dansk-norska besättningen i kabinen, planet i tid, seatblock för min del och dessutom god mat (!). På dagsflygningar står sig SK mkt bra. Då kan man t.o.m. ta att det tog 1h25 minuter att ta sig igenom passkontrollen på Newark.

Hmm, frågan är om du förväxlade en munter besättning etc med din egen praktfylla? :p:cool:

Jag får väl tacka SAS för Grönan-biljetterna. Det var otroligt uppskattat av hela familjen. Om SAS slänger in garanterad parkering nästa år som Diamond-förmån så lovar jag att jag kommer flyga ihop det. ;)

Jag hoppas det kommer igen. :)

Må si at servicen på SK4637 og SK4638 (OSL-ATH-OSL) i dag var utrolig bra.

Kjørte samme Mileage Run i dag som i går (samme rute begge dagene), og når jeg skulle gjøre det samme i dag var det nøyaktig samme cabin crew som dagen før. De ble litt overrasket når jeg kom inn døren i Athen lørdag - enda mer overrasket (sjokkert er vel bedre ord) når jeg kom inn døren i Oslo igjen på søndag! Super service hele veien ned og opp i dag, og flere av de kom bort til meg for å slå av en kort prat om hva i alle dager jeg drev med... :p I tillegg ofte innom med vogna, samt flinke til å gå gjennom kabinen og rydde og det som er.

En liten men ack så trevlig gest är att SAS skickade mig en voucher som ger tre månaders fritt TV4 Play Premium efter min senaste bokning. Perfekt för mig som spanar Bajens bortamatcher och nu kan se dessa gratis i sommar. Tack SAS!

Toppen