Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Fick 3 st 100kr vouchers för vår försening på Arlanda trots att den bara var 1:50 (vid det tillfället, är fortfarande kvar...) Det är såna gånger jag känner mig glad att jag flyger med ett "riktigt" bolag och inte en LCC.

En gammel mann i rullestol fikk fantastisk hjelp av bakkemannskapet i Kiruna i dag, en ung gutt som var utrolig flink å prate med han hjalp han ut i flyet. Forøvrig GENIALT bakkeutstyr der oppe med heis opp flytrappen slik at de i rullestol ikke på "hakkes" opp trappa på den lille rullestolen som er rimelig uverdig (i mine øyne). Han ble vel ivaretatt hele vegen til Arlanda, og på Arlanda skulle akkurat samme fly og crew videre til Gøteborg. Det skulle mannen i rullestolen også. På fritt initiativ fra crewet ombord (både cabin og cockpit crew) fikk mannen sitte ombord på flyet selv om det enda var 40 minutter til avgang - og bakkemannskapet som skulle hjelpe han av og på flyet gav han i stedet aviser, vann og satt med han fram til neste boarding. DET er service, fantastiske mennesker som virkelig brydde seg i dag. Selv om han var veldig gammel så pratet de så fint med han, man kunne høre de hadde medmennesklighet og omtanke. Jeg ble rørt. Well done!

Även om det tar emot lite att lovorda en trivial sak efter Aurora's post, som ju bekriver det som SAS kan vara i princip världbäst på när det kniper, så får jag säga att dom har fixat en väldigt kreativ lösning för oss som är dumma nog att göra MR.

När jag checkade in precis så fick jag som vanligt frågan om jag ville checka in hemresan också, trots att det egentligen är för lång tid tills den startar. Med vederbörligt påpekande att det inte funkar om jag tänker checka in bagage, förstås. På boardingkortet är jag SB2 på hemresan, vilket ju kan låta oroande, men praktiskt sett brukar det ju alltid funka. Bra jobbat SAS IT (dom kan behöva lite positiv feedback också ibland ;) )

Under veckan har set blivit några kanon avgångar med SAS och en upgrade.

- ARN/MAN, trevlig besättning och lite extra uppmärksamhet när jag betalade med mitt EBD MC. Det var trevlig. Fick lite extra rabatt eftersom flög i GO.
- MAN/CPH, fin boarding, först Gold/Diamond + Plus resenärer. Sen de som behövde hjälp med boarding så det blev en lugn stund under boarding. Satt i 1A i Plus och alla hade mitten seat ledig. En blandat kombination av nya och äldre i kabinen.
- HEL/ARN, fick en upgrade och en effektiv och kort flygning fast den lilla förseningen som vi hade.

Tack till SAS och 5 avgångar denna vecka blev det.

Toppen