Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Antikorruptionsmyndighet i Ukraina… låter lite som kommission för mänskliga rättigheter i Turkiet

Jag atr historien om när jag flög från Mexiko via O'Hare till Arlanda. När jag till flygplatsen i Mexiko fanns ingen lounge öppen pga klockan var bara 5:30 på morgonen men en Amex lounge öppnade 6:00 och jag tänkte att bra har ju ett Amex Elite borde gå bra men nej. Sedan när jag kommer till O'Hare vid 9-10 tiden visar det sig att SAS loungen öppnar inte förens 14:00. Jag ser dock personal där inne och knackar på, en kvinna förklarar att det är stängt men sedan kommer hon tillbaka mindre än en minut senare och frågar om jag vill komma in medans hon gör iordning loungen. Jag får sitta ner tyst och lugnt och får en kopp te av henne.
Det var riktigt bra service från hon som jobbade där i SAS loungen.

Jag atr historien om när jag flög från Mexiko via O'Hare till Arlanda. När jag till flygplatsen i Mexiko fanns ingen lounge öppen pga klockan var bara 5:30 på morgonen men en Amex lounge öppnade 6:00 och jag tänkte att bra har ju ett Amex Elite borde gå bra men nej. Sedan när jag kommer till O'Hare vid 9-10 tiden visar det sig att SAS loungen öppnar inte förens 14:00. Jag ser dock personal där inne och knackar på, en kvinna förklarar att det är stängt men sedan kommer hon tillbaka mindre än en minut senare och frågar om jag vill komma in medans hon gör iordning loungen. Jag får sitta ner tyst och lugnt och får en kopp te av henne.
Det var riktigt bra service från hon som jobbade där i SAS loungen.
Ja det var serviceminded av SAS-loungens personal. Men när har elite någonsin gett lounge-access? :O

Ja det var serviceminded av SAS-loungens personal. Men när har elite någonsin gett lounge-access? :O
Det vet jag inte men jag bara antog att eftersom det var en Amex lounge och jag har ett Amex kort som jag ändå betalar en del för att borde gå bra. Men du har säkert rätt att det inte ger access ens till deras egna lounger. Nu löste det sig ju ändå rätt bra då jag fick sitta i SAS lounge i 6 timmar.

Idag blev min SAS-flight till Köpenhamn försenad, vilket betydde att jag missade min connection vidare.

Redan på första flighten fick jag info om att jag ombokats till första flighten ut i morgon bitti. Sedan blev det en promenad till Transfer Center, ta ett nummer (med Guld-prio-kö), och efter ett par minuter kom jag fram till en kassa. Där blev jag trevligt bemött, och fick mitt nya boardingkort, och en bokning på ett hotell intill flygplatsen, inklusive middag, och en karta vart jag skulle ta mig. Jag fick till och med två enkelbiljetter med tunnelbanan. Sedan ett glatt "finns det något mer jag kan hjälpa dig med?".

Självklart hade jag föredragit att inte blivit försenad, och kommit fram i tid till min destination. Men shit happens ibland. När det väl gjorde det hanterade SAS situationen precis som jag förväntar mig: Snabbt, enkelt, och enligt en tydlig och utarbetad rutin. Bra där!

Hade en suverän flygning från Arlanda till Palma idag. Allting fungerande som det ska. Ingen kö till plus/business bagdrop, med supertrevlig agent, ingen kö i Arlandas nya Fast Track, om än ännu längre att gå runt i en labyrint som luktade som ny bil.

Väl ombord på flyget, dansk besättning på sitt bästa. Trevliga och med subtil finess. Ingen stängd gardin under hela flighten. Den förbeställda champagnen serverades direkt efter start på bricka. Kanske den godaste maten jag ätit på en europaflight, kallrökt lax med lime och yuzomajo. Passade utmärkt med kall Charles Heidsieck.

Framme i Palma kom prioritybagaget först. Från att vi klev ur planet tills vi kunde ta första doppet i poolen tog det drygt 30 minuter. Klockrent rakt igenom!

Dagens samtal till SAS Eurobonus bokning, kom fram direkt.

SAS: Hej Kjell-Arne
Jag: Hej, jag har en bokning den 18 januari från Johannesburg som jag vill ändra till den 17:e med Swiss
SAS: Du menar den via Zürich?
Jag: Ja
SAS: Fixar jag, kommer nya biljetter om några minuter (vilket det också gjorde)
Jag: Hej då och tack för snabb och elegant hjälp
SAS: Hej då

Total tid under 3 minuter! Tack också AwardFares för mailet på alerten som dök upp i morse!

Dagens samtal till SAS Eurobonus bokning, kom fram direkt.

SAS: Hej Kjell-Arne
Jag: Hej, jag har en bokning den 18 januari från Johannesburg som jag vill ändra till den 17:e med Swiss
SAS: Du menar den via Zürich?
Jag: Ja
SAS: Fixar jag, kommer nya biljetter om några minuter (vilket det också gjorde)
Jag: Hej då och tack för snabb och elegant hjälp
SAS: Hej då

Total tid under 3 minuter! Tack också AwardFares för mailet på alerten som dök upp i morse!
Hade du slagit in ditt EB nummer eller såg det telefonnummer du har i din SAS profil.

Toppen