Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

palmen

Moderator
Många klagar på att det inte går att boka awards om man inte hänger på låset. Finns dock lite kryphål som få tänker på.

Gör man en sökning NYC-ARN får man upp alternativ via OSL/CPH på flera avgångar, den listar dock aldrig EWR-AAL-CPH-ARN som alternativ, man får söka den i två sökningar EWR-AAL och AAL-ARN och sen ringa in och boka. Har lyckats boka 2 sådana resor (senaste veckorna) för resor i juni/juli på söndagar och finns en del platser kvar fortfarande.

Detta kanske inte är så bra egentligen, men vill man ligga steget före massan att boka så är detta ett bra tips på hur man kan boka resor med kortare framförhållning än 11 månader.
 

011430121

Medlem
SK1833 idag, fantastiska CC, många här på forumet brukar klaga på att de inte noteras att de är EBD när beställningar görs av dricka.
Inga problem på denna flygning.
De tog till och tid att lyssna på mina upplevelser med att flyga med Smart Lynx

SK1833 idag en flygning när SAS är som bäst och det gäller alla 4 som arbetade i kabinen.
 

perhall

Medlem
Ang. det 011430121 skrev - ja, många klagar på avsaknad av recognition. Min upplevelse är att de alltid uppmärksammar det, men utan att säga det. Jag blir otroligt bra omhändertagen, för några veckor sen blev jag extremt sen från Newark, de ringde efter mig och stod glada och tog emot mig när jag kom, hela resan kom de och frågade om jag ville ha något extra, blev erbjuden flera saker som eg. inte ingår i Plus. Vid ett tillfälle åkte jag Go till London, då flyttade de fram mig till Plus och frågade vad jag ville ha, även min familj fick mat och dryck utan att betala. Jag har nästan alltid seat block, flera gånger i rad nu trots att bara 3-4 platser varit lediga i kabinen. För min del är detta mycket viktigare än att de kommer fram och säger att jag är Diamond. Är mycket coolare om de levererar istället, vilket de alltid gör. Det var bara några exempel, jag har många fler...
 
Ang. det 011430121 skrev - ja, många klagar på avsaknad av recognition. Min upplevelse är att de alltid uppmärksammar det, men utan att säga det. Jag blir otroligt bra omhändertagen, för några veckor sen blev jag extremt sen från Newark, de ringde efter mig och stod glada och tog emot mig när jag kom, hela resan kom de och frågade om jag ville ha något extra, blev erbjuden flera saker som eg. inte ingår i Plus. Vid ett tillfälle åkte jag Go till London, då flyttade de fram mig till Plus och frågade vad jag ville ha, även min familj fick mat och dryck utan att betala. Jag har nästan alltid seat block, flera gånger i rad nu trots att bara 3-4 platser varit lediga i kabinen. För min del är detta mycket viktigare än att de kommer fram och säger att jag är Diamond. Är mycket coolare om de levererar istället, vilket de alltid gör. Det var bara några exempel, jag har många fler...
Ge gärna fler exempel så man vet vad man kanske kan se fram emot som diamond :)
 

perhall

Medlem
CU på long haul fick jag senast. Men inte speciellt ofta. Tja, det är väl inget som är dramatiskt men jag skulle säga att det märks och känns. Eller så är jag en ovanligt trevlig prick som de gillar, vem vet... (de som ofta tycker att SAS och andra bolag ger dålig service kanske inte själva är så trevliga...)
 

Jannes

Medlem
Jag har nog haft cirka 80% hitrate på att CC vetat om min EBD status. En gång flyttade jag mig från 12F till 11C på en A320NEO efter toalettbesök då min rad vad full, och jag fick sitta där ifred. När jag sedan bad om dryck så tog jag fram kortet för att jag tänkte det skulle underlätta, och helt korrekt svarade CC "jag har nog inte dig i systemet" och jag förklarade att jag hade flyttat mig från min plats och pekade mot den, och då klickade till hos henne. Sen var det lugna puckar igen.
 

Tobbe.O

Medlem
Kliver ombord på SK1424 (CPH-ARN) idag med SAS - Scandinavia. Det blir den bästa och trevligaste välkomstpresentationen av piloterna på mycket länge :) Pilot Daniel (om jag kommer ihåg namnet rätt) presenterar sig själv och sina kollegor på ett fantastiskt sätt och blandar in humor och glädje som får de flesta ombord att dra på "smilebanden" :) Det kändes verkligen genuint och som att han var stolt över sitt jobb på SAS och sina kollegor. Han avslutar innan landningen med att tacka sina fantastiska kollegor ombord för en fin dag i luften som taget dem över Europas luftrum.

Detta är när SAS är som bäst! :)

Även skickat in ett beröm som jag hoppas kommer fram till honom. Rätt person på rätt plats!
 

gdaily

Medlem
Det här har de gjort jävligt bra:

SAS slutar sälja Marabou och Daim​



SAS stoppar försäljningen av alla produkter från livsmedelsjätten Mondelez ombord på sina flyg.
Anledningen är att Mondelez – som äger kända varumärken som Daim, Marabou, O'boy, Oreo och Philadelphia – svartlistats av den ukrainska antikorruptionsmyndigheten.

Företag som listats bidrar enligt myndigheten till den ryska krigskassan.
– Vi har tagit bort produkter från Mondelez, som finns på Ukrainas lista över internationella krigssponsorer, säger Sund till VG.
 
Toppen