Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Thornado

Medlem
Har just lagt på efter att ha pratat med R (kvinna, gissar i medelåldern från nedre Norrland) hos SAS kundtjänst.
Har en Star Alliance-award till Taipei i april, och på hemresan (TPE-CDG-FRA-ARN) så hade flygtiden på TPE-CDG blivit avsevärt mycket längre, så jag skulle bara ha 45 minuter på mig i Paris, så hade fått mail om detta. Innan jag ringde så hade jag kollat upp olika alternativ med lediga awardplatser och trodde att jag hade hittat ett bra alternativ hem via Warszawa. Nu visade det sig att MCT i Paris (med byte av terminal) tydligen inte var 90 min som jag hade trott, utan 120 min, och det var 115 minuter anslutning till WAW-flighten jag hittat. R satte nu igång att leta efter andra alternativ och pratade litegrann för sig själv under tiden som hon jobbade, så jag kunde höra att hon verkligen testade alla alternativ, inklusive anslutningar via flygplatsen som ATH och IST och inte bara de mest uppenbara hubbarna. Samtidigt letade jag alternativ själv också, men det var svårt att hitta något.
Till slut kom hon fram till att det här tog tid och skulle behöva undersökas lite mer, så hon sa att hon skulle fortsätta jobba på det och även prata med några kollegor och sa att hon kunde ringa upp mig så jag inte skulle behöva vänta i luren. För en gångs skulle litade jag på att jag faktiskt skulle bli uppringd.
Dröjde inte så länge innan hon ringde upp och hade pratat med sina kollegor och de hade helt enkelt "låst upp" bonusplatser på SAS-flighterna CDG-CPH-ARN åt mig. Hade kollat på dessa flighter när jag väntade (fanns såklart inga awardplatser och rätt så dyra biljetter om man skulle köpa för pengar) och hade tänkt fråga om det gick att göra något liknande om hon inte hade haft nån lösning när hon ringde upp, men väldigt trevligt att de fixade det på eget initiativ.
 

Tobbe.O

Medlem
Får ge säljavdelningen beröm! :) Inte ofta man ser 20 rader i Plus! :) Idag från Stockholm - Malaga på SK6001!

SAS Plus:
Screenshot_20230325_064555.jpg


SAS Go:
Screenshot_20230325_064543.jpg
 

FFlash

Medlem
Nöjd med SAS kundtjänst (notera jag
Jämför alltid med Finnair som är helt kass numera).
Haft lite strul ibland, senast nyss jag bara ringde in, ingen kö och de fixar mina problem omgående. Visserligen knackar alltid på ”press 5 for english” om det spelar nån roll…funkar alltid utmärkt
 

fcx

Medlem
Inställt flyg och jag bokar själv hotell och tar notan.
Måndag: Skickar in claim till SAS.
Tisdag förmiddag: Skickar in komplettering.
Tisdag eftermiddag: Besked om att mitt claim är godkänt och ska utbetalas.
Fredag: Pengarna på kontot.

Bra sak nummer två: betalningsreferensen till banken är bokningsreferensen. Mycket enkelt att se vad som är vad.
 

bajenludde

Medlem
Reste under påskhelgen för första gången som EBD, två inrikesflighter. Har tidigare läst här på forumet att det kunnat uppstå en del strul kring förmånen om fri dryck i Go. Men CC hade klockren koll på mig, utan att jag behövde säga till. Resenärer bredvid mig fick betala för sina beställningar, men när det blev min tur räcktes drycken över med ett leende utan minsta ansats till att vilja ta betalt. Exakt samma sak skedde på båda flighterna. Mycket snyggt!
 

Sir Lemon

Medlem
Reste under påskhelgen för första gången som EBD, två inrikesflighter. Har tidigare läst här på forumet att det kunnat uppstå en del strul kring förmånen om fri dryck i Go. Men CC hade klockren koll på mig, utan att jag behövde säga till. Resenärer bredvid mig fick betala för sina beställningar, men när det blev min tur räcktes drycken över med ett leende utan minsta ansats till att vilja ta betalt. Exakt samma sak skedde på båda flighterna. Mycket snyggt!
Sånt gillar vi!
 

Once56

Medlem
Diamant sedan många år, hade två flighter i Go i helgen. Första flighten kom min Ringi och åtföljdes av kortläsaren. Jag fick säga till.
Andra flighten kom kortläsaren före Ringin och jag fick säga till igen. Dock vid flight två kom purser och bad om ursäkt, det var ny personal ombord och hon(pursern) hade inte kommit ihåg att informera om diamant-förmånen! Snyggt att be om ursäkt i alla fall.
 
Toppen