Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jag är nöjd och tycker att det är viktigast. Eller hur?

Absolut! Tyckte bara det lät lite lite med tanke på att någon de facto varit i din väska, rotat & kollat runt och sedan snott grejer. Känns väldigt "påträngande." Var inte så länge sedan vi kunde läsa här på forumet om hur felande IFE och stol resulterade även det i 25000 EB. Tyckte det du var med om var långt värre och borde rimligtvis resultera i större kompensation. Sen kanske det är så att 25k för kass IFE och stol är att ta i, men de två händelserna står inte riktigt i paritet till varandra, i mitt tycke, och borde resultera i olika kompensationsgrader.

Men yes, det klart viktigaste är att du är nöjd. Hoppas det löser sig med försäkringsbolaget! :)

Det vore ju spännande att höra om det funkar samt hur mycket SAS själva värderar maten ombord. :)

Fick mail från SAS idag (efter 3 arbetsdagar)

Pga ingen servering ombord ARN-OSL i Plus kompenserar man mig med 50€ i vouchers, (vilket jag misstänker är mer än prisskillnaden mellan Plus och Minus på sträckan). Helt klart över min förväntan, snyggt jobbat SAS!

Måste ge beröm till SAS Tallin, bokade en flight till SFO igår i C för 2.Drogs 200000 poäng. Tänkte ringa och applicera 2-4-1 men kom inte fram innan stängning. Ringde i morse och fick tala med Roberto. Han kollade först med sin supervisor och kom tillbaka och meddelade att för att applicera 2-4-1 i eftethand måste det göras samma dag.. Blev såklart besviken men tänkte att ingen idé att brusa upp utan sa vänligt att jag satt i kö i 1 timme igår utan framgång. Han sa att jag skall kolla med sin högste supervisor. Jag ringer tillbaka inom 10 minuter och konfirmerade att han hade rätt telefonnummer. Efter 5 minuter ringer telefonen och Roberto är i luren. Han meddelar glatt att allt är ok och att 100000 poäng har krediterats till mitt EB konto. Loggar in och mycket riktigt. Grym service bra attityd och snabbt. Första gången jag var i kontakt med Tallin och kan bara säga världsklass!

Vad är det där för dumheter!? De ska applicera vouchern utan att öht försöka gnälla så länge bokningen är giltig för 2-4-1. Det där var den dummaste ursäkten jag hört.

Vad är det där för dumheter!? De ska applicera vouchern utan att öht försöka gnälla så länge bokningen är giltig för 2-4-1. Det där var den dummaste ursäkten jag hört.

Oki visste inte att man alltid fick göra det i efterhand. Men det var ju skönt att de löste det ändå. Han gnällde inte inte utan sa att han fick inte ta beslutet själv. Sen är jag ju glad att jag fick utnyttjat vouchern till mitt nummer 1 val. Ska bara sitta och vänta på att biljetterna till Eagles sista konsert i USA i Inglewood forum släpps. Kommer säkert kosta en smärre förmögenhet. Men det är det värt. Kanske man ska försöka ta Amex Platinum till hjälp...

Fick efter lite delade bud vid ett par tidigare samtal väldigt proffsig och bra hjälp av en Andreas idag. Även om det inte var någon större grej så bad han ändå om ursäkt för den missvisande info jag fått vid tidigare samtal. Inte alla som kan allting ännu. Helt ok så länge det finns stjärnor som honom på plats som reder ut allt på ett par minuter.

F.ö. tre stycken samtal gjorda till SAS idag, samtliga besvarade inom en minut. Wow!

Stort tack till kvinnan vid Arlanda check in igår kl 15:50 som fixade så att mina väskor fick gå specialbagagevägen och kom med min flight 16:15 till CPH!

Hon hade läget helt under kontroll, ringde till gaten, kollade pass och visum och fixade taggar samtidigt!

Nu är jag framme i Shanghai med bagage! Schysst. :)

Jag fick idag meddelande från SAS att man ursäktar de problem som skedde under flygningen ner till Italien senast. Dels att flygningen tog sju timmar (utan tillåtelse att lämna planet) och dels de pinsamheter som skedde vid utdelning av mackor (de hade på tok för få).

Angående mackorna skrev vederbörande att det var ett av de värsta snedsteg hon hört talas om under sina många år på bolaget, och att man tillsatt en "utredning" kring detta.

Jag beviljades 400€ trots det att Flightstats angav försening som 2h59min (enligt henne). Antagligen en kombination av det som hände ombord, och mitt påpekande om att gate to gate blir lite konstigt om man stannar 500m ut på plattan och hämtar en buss som innebär 20min transport efter förseningen.

Uselt skött av bolaget i luften, men som oftast är SAS generösa när det gäller kompensationer i efterhand.

Jag är nöjd :)

På tross av en del ventetid ved henvendelser - må jeg si SAS har imponert med god service til mer eller mindre alle som har nevnt klager her inne på bc.se. Well done SAS, keep making us proud and providing good service! :D

Toppen