Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Flighten kl 06.00 från CPH till OSL var inställd i morse och jag blev ombokad till 07.20. Inte mycket att säga om, shit happens.

Nu ikväll ska jag från OSL till HEL och var inbokad på 20.45 men såg att det fanns ett tidigare flyg kl 19.45. Frågade ifall det gick att få komma med det men fick till svar att det kostade cirka 1.500 SEK eftersom jag hade en SAS Go biljett. Jag berättade min historia från morgonen och sa att det borde funka att boka om mig gratis eftersom det funkade bra i morse. Kvinnan i loungen höll med och bokade om mig utan extra kostnad.

Men då måste man förstås betalt med det kortet man begär ersättning från. Eller har jag missat nåt? Ursäkta OT

Om man reser för poäng så gäller alla korten utan att man betalt med det kortet om jag förstår villkoren rätt. Åker man för amex 2-4-1 så borde man åka för poäng ;)

Om du har ett Diners Club SAS EuroBonus och utnyttjar en bonusresa gäller försäkringen även under den resan.

Idag när vi flög från luleå 16:55 var det en trevlig flygvärdinna som var manlig och pratade mer än de tråkiga vanliga meddelandena man får normalt. Flög med han förut med men har glömt vad han heter trots det. Undra om han kan sjunga med?

Jag är inte säker på om mry har rätt - jag har alltid tolkat det som att man fortfarande måste betala skatter och avgifter med kortet för att försäkringen ska gälla.

Jag är inte säker på om mry har rätt - jag har alltid tolkat det som att man fortfarande måste betala skatter och avgifter med kortet för att försäkringen ska gälla.
Jepp, så sa Amex. De ville tom ta det till nivån att poängen skulle vara intjänade via betalningar med Amex... sug på den karamellen.. min reflektion var att den bevisbördan ligger på er. Sen är ju frågan om man har låt oss säga 200k poäng varav 100 är intjänade via Amex vem avgör vilka poäng som använts till en aktuella flygningen???

Det kändes som att uttalandet inte var helt genomtänkt:confused: ursäkta OT

Jag kan inte villkoren för amex då jag inte har ett sådant kort, men jag kan inte se i villkoren för dinners och mastercard att det står något om det. Det är ju ett eget stycke där det står att den gäller även om man utnytjar poäng för resan och inget om att man måste betal något med kortet i det stycket.

25 k, det var rekord för trasig IFE!
och nu har jag fått dem på mitt konto.
Screenshot20130904_2.png

Toppen