25 k, det var rekord för trasig IFE!
Min resa på väg till Tokyo hade jag en trasig IFE skärm på mitt säte (1A) och jag bytte plats till 1D på andra sidan gången. På denna säte fungerade IFE:n men inte reclining. Jag ropade på kabinpersonalen och han försökte att återställa men det gick inte.
Jag hade då två val: att sitta i en fungerande stol med en trasig IFE eller att sitta i en trasig stol med en fungerande IFE.
Efter resan fyllde jag i klagomålsformulär på SAS.se och skickade den iväg. 5 dagar senare fick jag ett e-mail från SAS Customer Care och de beklagade för olägenhet och det var absolut inte acceptabelt som Business class produkt.
De erbjuder mig nu två val:
1) 400 EUR voucher hos SAS
2) 25.000 SAS EuroBonus poäng
Det lutar åt 25.000 EB poäng då jag har bara ca 45.000 EB poäng på kontot men jag har en Amex 2-4-1 voucher.
Med 70.000 EB poäng kan jag flyga i Business class till Asien, för en person.
Tack SAS, ni har gjort rätt!
Har någon lyckats få kompensation för att man missade att lasta catering, så det blev ingen servering alls intra-nordic i Plus, eller är det lönlöst att ens försöka?
Jag fick 8000 poäng för icke fungernade IFE så slutsatsen blir alltså att icke fungerande stol ger 17000 poäng i kompensation25 k, det var rekord för trasig IFE!
Jag fick 8000 poäng för icke fungernade IFE så slutsatsen blir alltså att icke fungerande stol ger 17000 poäng i kompensation![]()
Tänk på att om du även har dinners och mastercard så gäller försäkringen även på dessa kort samt även på eventuell hemförsäkring (t.ex. trygg hansa betalar ut schablonbelopp för försenat bagage om man har deras hemförsäkring).
Försäkringsvillkor SAS Eurobonus mastercard
Försäkringsvillkor SAS Eurobonus Dinersclub
Men då måste man förstås betalt med det kortet man begär ersättning från. Eller har jag missat nåt? Ursäkta OT