Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Min resa på väg till Tokyo hade jag en trasig IFE skärm på mitt säte (1A) och jag bytte plats till 1D på andra sidan gången. På denna säte fungerade IFE:n men inte reclining. Jag ropade på kabinpersonalen och han försökte att återställa men det gick inte.
Jag hade då två val: att sitta i en fungerande stol med en trasig IFE eller att sitta i en trasig stol med en fungerande IFE.

Efter resan fyllde jag i klagomålsformulär på SAS.se och skickade den iväg. 5 dagar senare fick jag ett e-mail från SAS Customer Care och de beklagade för olägenhet och det var absolut inte acceptabelt som Business class produkt.

De erbjuder mig nu två val:
1) 400 EUR voucher hos SAS
2) 25.000 SAS EuroBonus poäng

Det lutar åt 25.000 EB poäng då jag har bara ca 45.000 EB poäng på kontot men jag har en Amex 2-4-1 voucher.
Med 70.000 EB poäng kan jag flyga i Business class till Asien, för en person.

Tack SAS, ni har gjort rätt!

Tycker det låter som schyssta ersättningar båda två. OT, men på temat trasig IFE, så kraschade min IFE under gårdagens flight mellan DFW och LHR och när jag tittade upp för att hitta pursern så stod han redan där, beklagade att min IFE kraschat och sträckte mig en Galaxy Note 10 som ersättning. Den var 10 x snabbare än den slitna integrerade skärmen.
 
Har någon lyckats få kompensation för att man missade att lasta catering, så det blev ingen servering alls intra-nordic i Plus, eller är det lönlöst att ens försöka?
 
Har någon lyckats få kompensation för att man missade att lasta catering, så det blev ingen servering alls intra-nordic i Plus, eller är det lönlöst att ens försöka?

Det är väl aldrig lönlöst att försöka, en Plus-biljett ska ju trots allt innefatta mat och dryck, så fick du inte det så borde du ju få kompensation...
 
Jag fick 8000 poäng för icke fungernade IFE så slutsatsen blir alltså att icke fungerande stol ger 17000 poäng i kompensation :rolleyes:

Jag tycker att icke fungerande stol i Business class (och First) är värre än icke fungerande IFE. Det är ofta stolen är den största anledningen varför man köper Business class biljett på longhaul flygningar.
 
Toppen