Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Big Ups för purser Lars Xxxxx och crew donnorna som tog hand om ett par felbehandlade kunder i SAS Plus SK1846 MLA-ARN. Tack vare såna som er så finns det en framtid för SAS!

Ni SASare som vet vilka detta är, framför gärna tacken.
 
Reste med SK 946 från ORD till ARN i C den 9e september.

Måste säga att bemötandet från personalen var fantastiskt under hela resan, jag blev lite förvånad när vi fick avbryta starten på grund av fel med datorn som styr ACn och vi blev stående på taxibana i nästan en timme innan vi kom iväg.

Tack till personalen på SK946 för en bra resa trots allt!
 
Låset slets av på min 7-8 år gamla välanvända Titan X2 som alltid checkas in på en SAS flygning. Kunde fått ersättningsväska på plats i GOT men eftersom jag önskade en ny Titan så hänvisade de till hemsidan. Mailade info för en vecka sedan med länk till ny väska och mitt kontonr. Fick idag mail om att de beklagade det inträffade och sätter in 2499kr på mitt konto omgående.

Tack för bra hantering av detta ärende SAS!!!
 
Världens eloge till SAS och framförallt kapten Håkan och head purser Brian på flight SK935 CPH-SFO 12/9. De hjälpte min otroligt flygrädda och klaustrofobiska flickvän ombord och över Atlanten och hela Amerika på bästa tänkbara sätt. Hennes flygrädsla är något vi arbetat med/på länge och har i år gjort sammanlagt 8 flygningar inom Europa (två av dessa har hon faktiskt fixat helt själv!) men är såpass allvarlig att vi tidigare faktiskt missat flyg vi varit incheckade på. Hon trodde hon skulle fixa en sån här flygtur nu men när dagen väl var framme sket sig allt från första sekund. Redan vid bagdropen på Landvetter klev dock SAS in och hjälpte mig få med henne. Vi blev mötta i gate, välkomnade in i cockpit, påpassade som aldrig förr i kabin av personal, purser och kapten. Alltid med ett leende, en lugn stämma och ännu en betryggande historia. För min del (är icke flygrädd, f.ö.) är det otroligt skönt att få denna avlastning, för det är rätt tungt kan jag meddela, att i det närmsta bära en person genom en sammanlagt ~14h lång resa. När turen var över ombads vi stanna kvar och tjejen fick sitta i kaptensstolen och få svar på ytterligare en miljard frågor. Blev några häftiga bilder och utan tvivel en stund att minnas ett bra tag framöver för henne, då hon ironiskt nog är fjantigt flygintresserad. :)

Vi hade turen att via OT bli uppgraderade till Business både dit och hem, vilket underlättade enormt med mer utrymme och frihet. Hade det inte blivit så på vägen över tror jag inte vi hade kommit iväg öht. Det var nära nog att så blev fallet ändå i CPH, men purser och crew såg till att vi kom iväg och fick 9 underbara dagar och en genomhärlig semester i San Francisco. Jag är otroligt tacksam för SAS, på alla sätt och vis. Tjejen likaså. Den mest paniskt flygrädda människa jag någonsin stött på kan nu med ett leende säga att hon - med SAS utomordentliga hjälp - varit på andra sidan jorden. Det är stort. :)

Självklart har jag varit i kontakt med Customer Care och öst beröm över berörda parter även där. Hoppas den förmedlas vidare.




PS. Min väska gick sönder på vägen över, men det gör inget då SAS utan bekymmer ersatte en ny. Bara ännu ett plus, om något, att det var lätt fixat när problem dök upp.
 
Jag åkte t.o.r ARN-MMX idag med SK117/SK116. En stor eloge till Purser med övrig personal på dessa flighter, dom var glada, trevliga och det var så där gemytligt skandinaviskt trevligt som bara SAS kan vara... Pursern såg helt klart förvånad ut när jag kom ner till planet igen efter att ha varit till gaten och vänt :D Jag förklarade situationen och fick ett stort leende (eller så flinade hon och tyckte att jag var knäpp, vilket ju iofs kan vara sant...) Sedan blev jag bjuden på Muffin och chokladbit. Efter dessa trevliga flighter så gav jag två stycken BC-bagagetaggar åt henne vilket var mycket populärt...

Mvh
/NotRyan
 
SK 4229 idag (Saab 2000, operated by DC). Utmärkt purser. Visserligen låg beläggning i kabinen men hon var framme hela tiden och erbjöd sig att fylla på eller servera mer eller spontant plockade skräp. Tror att hon han med 5-6 vändor i kabinen på en 55-minutersflygning. Två tummar upp!
 
Jag tycker att du postar i fel tråd. Här är "SAS - det här har ni gjort bra™! "

Om du vill klaga vill jag hänvisa dig att posta i andra tråden: http://www.businessclass.se/forum/sas-group-eurobonus/6002-sas-det-haer-gjorde-ni-sa-bra.html

Det är skillnad mellan klagan och frågande. Det är helt upp till dig hur du tolkar mitt inlägg. Det var neutralt skrivet och menat. Sen håller jag även med några andra inlägg där även jag uppfattat svarstiden som förbättrad.
 
Riktigt trevlig upplevelse ikväll med SK 026 ARN-UME flugen av Blue1. Både priority boarding och juice serverad till alla i SAS Plus innan säkerhetsgenomgången!

Första gången under mitt halvårs flängande på den här rutten. =)
 
Toppen