Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jo, servicen kan jag faktiskt inte klaga på. Däremot är hårdvaran på long haul (i C) inte något att hurra över om man jämför med vad konkurrenter erbjuder till samma pris...

SK2023 UME-ARN 11sept landar på ARN ca 11:30 istället för 10:45 vilket innebär att flera PAX anslutningar vidare ut i europa blir riktigt tajta. När flyget landar visar det sig att SAS ordnat med skjuts direkt från planet direkt till anslutningarna. Således kunde de lugnt sitta och åka istället för att springa från T4 till T5 och hoppas på det bästa. Bra service!

SK2023 UME-ARN 11sept landar på ARN ca 11:30 istället för 10:45 vilket innebär att flera PAX anslutningar vidare ut i europa blir riktigt tajta. När flyget landar visar det sig att SAS ordnat med skjuts direkt från planet direkt till anslutningarna. Således kunde de lugnt sitta och åka istället för att springa från T4 till T5 och hoppas på det bästa. Bra service!

Det är ovanligt! Snyggt!

Kom till GOT i morse efter att fått ta en extra vända för att släppa av en kollega hemma, innan jag lämnade hyrbilen. Ont om tid när jag kom in och behövde gå till disken pga connection mot USA. 5 diskar för bagdrop, 1 för gold+plus, med 3 personer i kö. Så fort kön gick över tre, som klev damen som normalt talade om för folk var de skulle in, och ändrade tillfälligt en bagdrop-disk till guld-disk, för mycket snabb betjäning.

Det är visserligen lite synd att man ska klassa det som "något bra", det borde vara självklart. Men det var väldigt bra och smidigt, och det är synd att de inte alltid gör så...

(Blev även inbjuden till loungen trots att det var inrikes, innan hon insåg vad som var fel...)

Vaernes (TRD) bombhotades idag vid 10-tiden, skulle flyga till ARN via OSL klockan 1415, insåg vid lunch att de knappast hinner gå igenom flygplatsen i tid, så jag ringde sas och efter 10 min hade jag blivit ombokad till direktplanet i morgon.
Precis när jag lagt på fick jag SMS om att flighten var inställd. Skönt att slippa vänta på flygplatsen.

För några veckor sedan skickade jag in ett klagomål på en mycket dåligt hanterad SAS-flygning. Jag förväntade mig att få en intetsägande ursäkt med tillhörande bortförklaringar och noll kompensation. Det fick jag äta upp!! Häromdagen kom svaret med både en trovärdig förklaring, uppriktig ursäkt och rimlig kompensation.

Alla kan vi göra fel. SAS visade den här gången att man inte själva var nöjda med vad som levererades och tog därför sitt ansvar för detta! Snyggt jobbat SAS!!

För några veckor sedan skickade jag in ett klagomål på en mycket dåligt hanterad SAS-flygning. Jag förväntade mig att få en intetsägande ursäkt med tillhörande bortförklaringar och noll kompensation. Det fick jag äta upp!! Häromdagen kom svaret med både en trovärdig förklaring, uppriktig ursäkt och rimlig kompensation.

Alla kan vi göra fel. SAS visade den här gången att man inte själva var nöjda med vad som levererades och tog därför sitt ansvar för detta! Snyggt jobbat SAS!!

Härligt! Verkar som det är väldigt hög success-rate på reklamationer numera? Mycket lovande för SAS vidare image som premium-bolag!! Viktigt!

Åkte sas plus för ett tag sen, var sugen på öl och chips.
När jag skulle betala för ölen så slängde flygvärdinnan bara en snabb och bekymrad blick på kortläsaren och utbrast.
Den här bjuder vi på. Det tackar vi för.

Toppen