Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Då var det samma flyg :) Jag är EBG och min sambo är EBS. Vi satt på 1d och f på vägen hem.

Då satt vi bredvid varandra :). Du hade rutig skjorta?

Då hade vi väl extrem tur att personalen ordnade så att vi kom med direktflyget. Det borde ha varit försent för oss med, men vi var otroligt nöjda att vi blev ombokade.

Dagens SK532 LHR-ARN blev cirka 40 minuter sent ut från London. Anledningen var överbokning som inte uppdagades förräns alla klivit ombord och det visade sig vara dubbelreserverade säten. Ombordpersonalen hanterade det hela mycket snyggt med tydlig och korrekt information. Kapten återkom med små uppdateringar var 5:e minut fram tills vi kunde åka iväg och beklagade förseningen gång på gång. Han fick det att låta som att han verkligen menade det. Förseningar kan hända vem som helst. Men just korrekt, tydlig och återkommande information minimerar folks irritation. Ett uppriktigt beklagande kan man ju inte bli arg på.

Jag är van vid förseningar med amerikanska flygbolag. De är verkligen proffs på att få "beklagandet" att låta som att de inte bryr sig det minsta lilla om vi passagerare drabbas eller inte. Det gör en ju bara mer irriterad än om de bara höll tyst.

Vi flög in det mesta av förseningen och landade "bara" 15 minuter sent. Trots det bad kapten ännu en gång om ursäkt för förseningen. Prioriterat bagage kom ut först på bandet på ARN!!! Vad är det som händer med SAS?? De verkar ha ryckt upp sig ordentligt senaste tiden :confused:

Körde en liten MR T/R BGO-CPH-MXP idag. Hälsade givetvis på alla på MXPflyget på vägen dit och hade lite frågor, fick tyvärr sitta på en tråkig 12C då men 2 säten fria.

På vägen tillbaka blev jag igenkänd av den första flygvärdinnan, en äldre trevlig dam som jag har för mig hette Grete som jag antar var dansk och sedan svenska Hanne (tyckte det lät som ett rart namn för en svenska). Hon undrade lite vad jag sysslade med och jag nämnde min MR och det är min andra gång jag gjort det.
Innan vi skulle taxa iväg ser det ut som om de pratar med varandra om hur konstig jag skulle vara, men så kommer Hanne (undrar om hon verkligen inte sa Hanna och jag hörde dåligt) fram till mig och frågar om jag vill flytta till 1C. Då hade jag 10A så gott om benutrymme men M var ganska redigt bokat så en businessflytt klagar jag inte på.
Hon beklagar dock att hon inte kan bjuda på businessmat då det inte finns, men att jag får dricka vad jag vill. Inga problem, väl under matutdelning så ber jag om en GT och en Cola Zero och hon klappar mig på axeln och säger att hon ska försöka fixa något.
Sade att det är lugna puckar och det inte spelar någon större roll men efter alla i business och de i economy extra fått mat får jag ett matpaket som jag antar blivit över från economy extra. Kall slags potatis/lök/sallad med kyckling.
Har alltid haft problem med förseningar och annat, men den här behandlingen som jag fick idag var extremt bra och jag är väldigt överraskad.

När jag var till New York med familjen på award ticket i Mars så hade vi economy dit och economy extra hem. Vid incheckning innan avresa från SFT så upptäckte jag att vi hade fått en annan seating på ARN-EWR än vad jag hade bokat via ASR. SAS hade uppgraderat oss till economy extra även på ditresan. Snyggt att ge uppgradering på en award ticket, och för hela familjen, inklusive en 3-åring till på köpet.

Ska be att få tacka SAS för uppgraderingen från Extra till Business i går på hemvägen från Manchester. Dessutom ett stort tack till personalen på kontoret (kockpit) som lät mig få deras mat.

Jag är nästan alltid lika nöjd med SAS...

Fick precis ett mycket trevligt samtal från SAS i Ö-vik. För en dryg månad sen hade jag en bokad resa för att hälsa på vänner i England (Economy K och L) då min svärmor hastigt blev väldigt mycket sämre i sin sjukdom och avled samma dag som vi skulle avrest. Detta täckte inte reseskyddet i försäkringen kopplad till kreditkortet (SAS Mastercard) då det tydligen inte gäller redan diagnosticerade sjukdomar. Vid avbokningen tipsade bokningen mig om att kontakta kundtjänst och säga som det var. Idag ringde en trevlig kvinna från SAS och meddelade att de ville återbetala hela min biljett trots att den icke är återbetalningsbar enligt biljettreglerna. Tack SAS, detta är en av anledningarna att jag fortsätter att resa med er!

Jag var lite dålig på att kabla ut det här positiva omdömet förra veckan (även om jag så klart tackade personalen direkt på flighten). Jag flög med SK009 LLA - ARN förra torsdagen (22/5) och hade det väldigt trevligt. Glad och positiv personal som hade glimten i ögat och såg till att passagerarna trivdes. Pursern babblade på lite extra i högtalarsystemet (nästan snudd på för mycket, men på rätt sida om snöret) och fick en standardflygning att bli lite hemtrevligare.
Inte för att det i allmänhet är dåligt ombord, men den här gången var det lite extra trevligt och det tycker jag bör uppmärksammas.

Höll på att glömma att tacka en flygvärdinna för en flight förra månaden

Jag hade suttit på LH och knappt sovit från JFK-FRA och sen FRA-ARN, vilket gjorde mig rätt skum i huvudet innan dagens fortsättning ARN-OSD

Landade på Frösön och gick in för att hämta bagaget när jag får panik och inser att ja glömt mobilen i stolsfickan!
Ja haffade en av markpersonalen som skulle hjälpa mig att kontakta besättningen innan de boardade nästa.

Då kommer en av flygvärdinnorna i all hast med en mobil i handen och undrar om det är jag som glömt den, nästan så ja skämdes för att ja glömt den
Tack!

Jag var lite dålig på att kabla ut det här positiva omdömet förra veckan (även om jag så klart tackade personalen direkt på flighten). Jag flög med SK009 LLA - ARN förra torsdagen (22/5) och hade det väldigt trevligt. Glad och positiv personal som hade glimten i ögat och såg till att passagerarna trivdes. Pursern babblade på lite extra i högtalarsystemet (nästan snudd på för mycket, men på rätt sida om snöret) och fick en standardflygning att bli lite hemtrevligare.
Inte för att det i allmänhet är dåligt ombord, men den här gången var det lite extra trevligt och det tycker jag bör uppmärksammas.

Låt mig gissa? Man, brunt hår som heter Patrik? En gång höll jag på att fråga honom om han gått loss i baren precis innan flygning med tanke på mängden tal som inte hörde till det vanliga. :confused:

Vill också tacka SAS för en bra service. För ett tag sen blev mitt flyg från SDL till ARN inställt (dagens sista flyg) och jag blev ombokad till första flyget dagen efter. Hotell och taxi till flygplatsen ordnades helt utan problem (så som jag förväntade mig det).
Det som överträffade min förväntan var mina reseförsäkringar samt kompensationen från SAS. Resan betalade jag med mitt Eurobonus Mastercard, ett samtal på 10min till trygg-hansa och både kortets reseförsäkring och hemförsäkringen hade fixad en överföring till mitt konto. Till SAS krävdes det att fylla i formuläret, fick svar inom 24 timmar, skulle komplettera lite, och kort därpå fick jag svaret att även de hade fixat en överföring.
Trodde inte det skulle vara så lätt att få kompensationen, så, tack till både Trygg-Hansa och SAS!

Toppen