Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Det är ju så skönt att flyga med SAS. Allt funkar så himla smidigt och när jag landar till ARN från CPH och min väska är trasigt så bara att hämta en ersättningsväska från Arrival Service. Ni är ju bästa i Norden SAS.

Det är ju så skönt att flyga med SAS. Allt funkar så himla smidigt och när jag landar till ARN från CPH och min väska är trasigt så bara att hämta en ersättningsväska från Arrival Service. Ni är ju bästa i Norden SAS.

Ajdå, hoppas inte att det var Rimowan som gick sönder! Men bra att SAS löste det :)

SK 2553 ARN-BHX den 15 juni 4 stycken:) c/a i en 736-600, de två i främre delen av kabinen Malin kabinchef och värdinnan Hanna, helt suveräna att ge oss pax en service utöver det vanliga, och alltid ett lende trots att det var full maskin. Malin löste ett problem med en våt stolsdyna på 15 sekunder till en passagerare som satt i PLUS. Har varit med om liknade förr och då har man kallat på en tekniker.

Jag och Eli flög CPH-OSL-TOS-LYR idag, 12/7. Bokat på poäng, Go dit, Plus hem - dock innan ändringarna skedde. Eli hamnade i Plus även på dagens sträcka medan jag hamnade i Go. Trist att inte sitta tillsammans, tyckte vi. På Gardermoen gick vi till SAS Transfer Centre, inrikes. Vi förklarade läget och frågade om det fanns möjlighet att sitta tillsammans. Den mkt trevlige norske mannen flyttade mig glatt till Plus utan bekymmer. Hatten av för detta, så ska trogna kunder behandlas!

Nya servicekonceptet verkar attrahera fler och fler. I morse satt en fullt uniformerad kapten från Norwegian med på SK001 från LLA till ARN trots att DY hade avgång 15 minuter efter SK001. Hägrade frukosten....?

Många på detta forum skäller och gnäller på servicen på SAS long-haul och att man aldrig skulle betala själv för en business class-biljett med dem. Jag måste säga att servicen på 904:an häromdagen var superbra och slår många andra long haul-flygningar jag gjort. Pursern tilltalade mig med namn, hänger kavajen, kommer ihåg att jag drack chardonnay till förrätten och kommer med ett glas och en assiett med diverse godsaker från buffén under natten när jag kollar på film. Visst, stolen och IFE är långt ifrån hundra men servicen var kanon och det betyder mer för mig.

Jag tycker SAS har gjort ett rejält upplyft senaste åren. Jag flög mycket SAS för 10 år sen och mer och då tyckte jag de hade dålig service. Senaste 4 åren tycker jag de har skärpt till sig rejält, eller så har jag förändrats och kanske värdesätter annat, vem vet. :)

Toppen