Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Hur det går till är nog svårt att säga men det är bara att tacka SAS för fri uppgradering 3 gånger av de 4 sista hemresor jag gjort från CPH till PVG i år... Himla skönt att slippa använda 40 000 poäng per sträcka...

Jag tycker också att känslan i kabin blivit mer positiv än innan, det där detaljer som gör det... Alltså gratis för SAS och bra för kund :rolleyes:

Detta gillar vi... Ny AVOD och stol kommer med nya maskinerna misstänker jag, skall bli kul att se vad SAS väljer (stol)...

Cheers / Axelzon

Hur det går till är nog svårt att säga men det är bara att tacka SAS för fri uppgradering 3 gånger av de 4 sista hemresor jag gjort från CPH till PVG i år... Himla skönt att slippa använda 40 000 poäng per sträcka...

Jag tycker också att känslan i kabin blivit mer positiv än innan, det där detaljer som gör det... Alltså gratis för SAS och bra för kund :rolleyes:

Detta gillar vi... Ny AVOD och stol kommer med nya maskinerna misstänker jag, skall bli kul att se vad SAS väljer (stol)...

Cheers / Axelzon

Ja, IT-systemet verkar inte funka. En vän till mig fick nyligen poäng och segment för en bonusresa med SAS...

Varför SAS lounge när det finns en Singapore Airlines lounge med champagne serverad av personal en bit bort?

1F SK532. LHR-ARN

Toppen service från rutinerad personal. Han började på SAS 1979 visade det sig;-)

Bloody Mary som start. Bra.

Två röda till salladen, en vit (måste prova), två aveq. Trevligt värre! Bra jobbat! Oz Clark bakom valet av vin? Flaskorna mkt tråkiga men innehållet imponerar.

9257221120_cab75b7765.jpg

9257217526_90ccd322b1.jpg

9254438275_1a05ea1dac.jpg

9257214316_141fbc19a0.jpg

9257200392_6e6028a73e.jpg

9254417145_9d51749fbc.jpg

SAS - det här har ni gjort bra™!

SK1841 ARN-FCO 25/7. Besättningen ombord var otroliga på alla möjliga sätt. Vi reste i GO och personalen var väldigt serviceminded och gav alla en väldigt personlig service. Jag talade om för dem hur mycket jag uppskattade servicen och det gjorde tjejerna väldigt glad.

Edit: ändrade till rätt datum. Tack @hall

Last edited:
Flög idag ARN-MLA i Plus. Oj vilken bra service det var onboard. Purser hälsade mig personligen välkommen onboard när jag hade satt mig på seat 2A (B738) innan avgången. En klassisk SAS frukost och fick frågan om jag vill också ha mousserande tillsammans med frukost och göra det hela lite utöver det vanliga.

Det var små grejer under hela resan, t.ex. frågan om vill ha kudde, vattenflaska innan ankomst osv som gjorde ännu en gång mig en jätte nöjd SAS resenär.

Jag bara älskar er!

Flög idag ARN-MLA i Plus. Oj vilken bra service det var onboard. Purser hälsade mig personligen välkommen onboard när jag hade satt mig på seat 2A (B738) innan avgången. En klassisk SAS frukost och fick frågan om jag vill också ha mousserande tillsammans med frukost och göra det hela lite utöver det vanliga.

Det var små grejer under hela resan, t.ex. frågan om vill ha kudde, vattenflaska innan ankomst osv som gjorde ännu en gång mig en jätte nöjd SAS resenär.

Jag bara älskar er!

Själv satt jag 4 tomma rader bakom på 6F. 1:a raden Go. Kan bara instämma. Har flugit flera ggr med den Pursern, väldigt serviceminded och trevlig.

Semesterflight ARN-NCE i mitten av juli tillsammans med min flickvän. Väldigt trevlig upplevelse på rad 2 i Plus, bl.a. blev vi serverade juice och vatten från bricka efter boarding och innan vi taxade ut vilket jag inte kan minnas ha hänt tidigare sedan SAS tog bort C inom Europa. Kabinpersonalen var fantastiskt trevliga och tillmötesgående och servicen var på topp vilket gjorde att vi fick en härlig start på semestern. Att Rickard Gustafson med familj satt på andra sidan gången (med undantag för den halvtimme som han befann sig i cockpit) kanske - tyvärr - hade en viss inverkan?

Hemresan i helgen från NCE, återigen i Plus, kändes mer väntat som charter med mycket stök och barn som grät eller spelade Ipad-spel utan hörlurar (kabinpersonalen gjorde dock ett galant jobb och uppmanade föräldrarna att använda hörlurar samt kontinuerligt sade till alla toalettbesökare att vänta bakom rad 4).

Tack SAS!

Jag var positivt överraskad att SAS hade svensktalande personal vid incheckning här i Malta. Allt gick smidigt och fick lounge voucher som fungerade också vid säkerhetskontroll som prio.
Hälsningar från Club Valette Lounge

Det har sagts förut men j*klar vad trevligt det är att flyga Blue1 inrikes i Sverige. En skön, ljus och rymlig 717, trevlig, leende personal och så diggar jag att de börjar varje del av säkerhetsinstruktionen med "rubrik" - "Säkerhetsbältet", "Nödutgångar", osv. Mumintrollen in på ARN-CPH!!

Toppen