Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

När jag kom till GOT idag kom mitt priotaggade bagage först! Det är nog första gången det händer med SAS. Varför ska det vara så svårt att få det att fungera på ARN?!?

Tro det eller ej, men på senare tid tycker åtminstone jag att det nästan alltid har fungerat på GOT. Tummen upp till killarna som lastar (alternativt den som håller i piskan)!

SAS måste ha problem med sina lastare nu, för det kan bara vara praktikanter som jobbar - min väska var först på bandet igen! Denna gång i CPH.

SAS - det här har ni gjort bra™!

Det började dåligt. Våra platser 2A/C på första sträckan hade helt plötsligt blivit 4C och 6E (ARN-CPH-CDG). Jag tog det med incheckningen och hon var inte ett dugg hjälpsam utan sa bara att det blir så ibland och hon kunde absolut inte göra något åt det även om vi reste på samma bokningsnr. Jag blev lite lätt irriterad men tänkte att det löser sig i loungen. I loungen fick vi otroligt bra hjälp och ca 5 min efter vi anlänt fick vi nya boardingkort med 9E\F. Vi fick tom slå oss ner medan han jobbade med vår bokning. Otroligt bra service!

15:51 fick jag ett sms med en delay på 35 min för CPH flighten vilket är trist med 40 min transfer. Jag gick återigen till entrén och frågade om vi låg illa till. På eget bevåg bokade han (Olof S) in oss på direktflighten som skulle avgå 16:05! Det var en liten delay där så om vi skyndade oss skulle vi hinna. Olof S lade ner otroligt mycket energi för att få iväg oss med direktflighten. Vips hade vi 1D/F. Otroligt bra service från loungepersonalen. Ett minus till incheckningstjejen. Tar med mig chocklad till loungepersonalen nästa gång.

Okejdå ytterligare ett minus var att CPH-CDG flögs av en A320 som jag aldrig flugit i SAS färger ;)

Hade mycket bra kontakt med bokningen i Ö-vik idag: snabbt, effektivt, trevligt. Bokade ARN-LHR i Maj och utnyttjade en Voucher som jag suttit på en tid. All heder åt sådan kundtjänst, rappt, glatt och utan tjafs.

Måste ge SAS en eloge för hanteringen av en mycket tråkig situation. På väg ned till alperna för en tredagars skidhelg fastnade vårt bagage i CPH. Vi landade sent i Geneve och morgonen efter tog vi kontakt med SAS. Mycket hjälpsam personal som förstod vår situation ordnade snabbt kontakt med överordnad som ställde upp med finansiering av utrustningshyra så långt det var möjligt och i övrigt inköp av nya artiklar. Trots försenat bagage tappade vi enbart en halv skiddag! Vi var två EBG och två EBS i sällskapet. Det är i dessa situationer jag är glad att flyga med SAS och kommer i möjligaste mån fortsätta välja dem!

OP-up på ARN-FRA i går, flyttad från eco till eco extra vilket gjorde att jag fick en frukost - tack! Misstänker att det inte hade med mitt A3*G att göra, utan att jag hade sequence number 3 efter check-in och att jag reste ensam.

Nu var dessutom samtliga flyg inställda på måndag på grund av strejken här i Tyskland, men jag blev ombokad till tisdag och fick dessutom välja sittplats redan vid ombokningen, vilket säkrade en nödutgångsplats - återigen, tack!

Det började dåligt. Våra platser 2A/C på första sträckan hade helt plötsligt blivit 4C och 6E (ARN-CPH-CDG). Jag tog det med incheckningen och hon var inte ett dugg hjälpsam utan sa bara att det blir så ibland och hon kunde absolut inte göra något åt det även om vi reste på samma bokningsnr. Jag blev lite lätt irriterad men tänkte att det löser sig i loungen. I loungen fick vi otroligt bra hjälp och ca 5 min efter vi anlänt fick vi nya boardingkort med 9E\F. Vi fick tom slå oss ner medan han jobbade med vår bokning. Otroligt bra service!

15:51 fick jag ett sms med en delay på 35 min för CPH flighten vilket är trist med 40 min transfer. Jag gick återigen till entrén och frågade om vi låg illa till. På eget bevåg bokade han (Olof S) in oss på direktflighten som skulle avgå 16:05! Det var en liten delay där så om vi skyndade oss skulle vi hinna. Olof S lade ner otroligt mycket energi för att få iväg oss med direktflighten. Vips hade vi 1D/F. Otroligt bra service från loungepersonalen. Ett minus till incheckningstjejen. Tar med mig chocklad till loungepersonalen nästa gång.

Okejdå ytterligare ett minus var att CPH-CDG flögs av en A320 som jag aldrig flugit i SAS färger ;)

Jag och min sambo hade en liknande upplevelse för samma flight (?)samma dag och skulle också flyga arn-cph-cdg men personalen vägrade boka om oss till direktflyget, vi skulle inte hinna... Vi reste bara med handbagage men det hjälpte inte. Kändes surt att sitta i loungen och se att man lätt hade hunnit med direktflighten och se vårt transferflyg bli senare och senare. Tillslut så fick vi veta på planet innan vi skulle landa att vi skulle missa vårt flyg och att vi var ombokade till flyget dagen efter från cph. Hyfsat jobbigt med endast 2 dagar i paris..vi blev hänvisade till sas-disk i cph för att hämta hotellvouchers och nya biljetter. Dock så gick vi förbi cdg-gaten och såg att planet var sent och det visade sig att vi inte alls var ombokade utan att vi hann med. Dålig informationsgivning. Sedan var det en fin resa på 1d och 1f med två oerhört trevliga danska killar som gav kanonservice! Jag har aldrig fått en tråkig dansk flygvärdinna utan det är alltid leenden och skämtande från danskar :) svenska servicen i business cdg-arn kan man dock ifrågasätta.. Men maten var i alla fall god.

Jag och min sambo hade en liknande upplevelse för samma flight (?)samma dag och skulle också flyga arn-cph-cdg men personalen vägrade boka om oss till direktflyget, vi skulle inte hinna... Vi reste bara med handbagage men det hjälpte inte. Kändes surt att sitta i loungen och se att man lätt hade hunnit med direktflighten och se vårt transferflyg bli senare och senare. Tillslut så fick vi veta på planet innan vi skulle landa att vi skulle missa vårt flyg och att vi var ombokade till flyget dagen efter från cph. Hyfsat jobbigt med endast 2 dagar i paris..vi blev hänvisade till sas-disk i cph för att hämta hotellvouchers och nya biljetter. Dock så gick vi förbi cdg-gaten och såg att planet var sent och det visade sig att vi inte alls var ombokade utan att vi hann med. Dålig informationsgivning. Sedan var det en fin resa på 1d och 1f med två oerhört trevliga danska killar som gav kanonservice! Jag har aldrig fått en tråkig dansk flygvärdinna utan det är alltid leenden och skämtande från danskar :) svenska servicen i business cdg-arn kan man dock ifrågasätta.. Men maten var i alla fall god.

Vi flög den 12-14/4. På sträckan CDG-ARN satt vi på 1A/C och jag kan hålla med dig om att servicen på den sträckan var inget att hurra över. Jag blev bara mer övertygad att C inom Europa är inget att betala för. Maten var god men Kycklingen var lite väl "sladdrig" :).

Är du EBG? Jag är det och tänkte om det var därför de la ner så mycket tid på att boka om oss? I all stress som uppstod så bokade de först om oss till lördag..:) Men vi blev skickade till gaten och där fanns vi med. Vi kunde dock stannat i loungen en timme till eftersom det blev en sådan försening. Ombokningen resulterade även i att vi hamnade på väntlista för CDG-ARN. Jag upptäckte det efter att jag prövade att checka in. Men efter ett samtal till EBG hotline så fick vi våra platser efter ca 20 minuter.

Toppen