Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Ubbe

Medlem
I dag är jag verkligen nöjd.
Ringde in för att boka en bonusresa till Asien till julen 23 och kom fram efter bara typ 30 sekunders väntetid. Välförberedd med alla uppgifter i ett Word dokument på skärmen. Lagt några dagar på att hitta en bra routing från Göteborg till Ho Chi Minh City och varit tvungen att lägga in en övernattning i Wien för att få till det.
Gav tjejen alla uppgifter om routing och på någon minut var det klart. Här säger SAS-tjejen att om du istället åker såhär så slipper du en övernattning och ger mig ett alternativ som jag inte hittat/sett på Avardfares och efter att ha dubbelkollat med henne 2ggr att den routingen verkligen fanns och var godkänd så slog jag till på den ✔. Allt helt utan problem och en mycket hjälpsam och trevlig SAS-person. Gav givetvis högsta betyg på utvärderingen efteråt.
Önskar att man kunde välja vem man ska få när man ringer in... Det är en 2-3 stycken som verkligen utmärker sig positivt både med bemötande och kunskap samt vilja att hjälpa till i kontakten.
Hoppas på samma person när jag ska lägga till hemresan i bokningen.
 

LarsCph

Medlem
Jeg skulle flyve hjem fra Birmingham til København fredag forrige uge - vi stod nede ved døren ud til flyet da vi blev bedt om at gå tilbage med besked om at der var "technical problems". Suk. 10 minutter senere var flyet cancelled og 10 minutter til havde jeg en SMS om at jeg var blevet booket om så jeg skulle rejse Birmingham til Frankfurt til København. Hjemme 8 timer senere end planlagt - det var ikke fedt på en fredag - men effektivt håndteret syntes jeg.

Da jeg kom hjem fredag aften sendte jeg et claim til SAS via deres website - og bad om at få det udbetalt på en voucher. De havde også sendt en mail om at jeg formentlig var berettiget til kompensation. Lørdag eftermiddag (dagen efter) modtog jeg en mail hvor de beklagede forsinkelse og fremsendte en voucher på EUR 500 iht EU 261/2004 - dobbelt op når man får det som voucher.

Det syntes jeg var smidigt og fint håndteret selv om jeg selvklart hellere havde undgået 4 timers layover i Senator loungen i Frankfurt en fredag aften.
 

Sir Lemon

Medlem
SAS har mest ”luft” i tidt
Jeg skulle flyve hjem fra Birmingham til København fredag forrige uge - vi stod nede ved døren ud til flyet da vi blev bedt om at gå tilbage med besked om at der var "technical problems". Suk. 10 minutter senere var flyet cancelled og 10 minutter til havde jeg en SMS om at jeg var blevet booket om så jeg skulle rejse Birmingham til Frankfurt til København. Hjemme 8 timer senere end planlagt - det var ikke fedt på en fredag - men effektivt håndteret syntes jeg.

Da jeg kom hjem fredag aften sendte jeg et claim til SAS via deres website - og bad om at få det udbetalt på en voucher. De havde også sendt en mail om at jeg formentlig var berettiget til kompensation. Lørdag eftermiddag (dagen efter) modtog jeg en mail hvor de beklagede forsinkelse og fremsendte en voucher på EUR 500 iht EU 261/2004 - dobbelt op når man får det som voucher.

Det syntes jeg var smidigt og fint håndteret selv om jeg selvklart hellere havde undgået 4 timers layover i Senator loungen i Frankfurt en fredag aften.
”det var en fredag aften, jeg vaentade på dig… ”
 

Sir Lemon

Medlem
Handla kan man, men det finns kanske regler på vad. Självbetjäningen funkar inte med ankommande boarding pass enligt personalen, så den har jag aldrig provat.
Vore grymt om det funkar, men har för mig att man måste visa boarding. Ngn annan kanske vet? På returen så är CPH istf MMX, 1400:- dyrare så mina potentiella inköp kan inte rättfärdiga CPH. :(
 

pswe

Medlem
Vore grymt om det funkar, men har för mig att man måste visa boarding. Ngn annan kanske vet? På returen så är CPH istf MMX, 1400:- dyrare så mina potentiella inköp kan inte rättfärdiga CPH. :(
Inga problem att handla på CPH vid ankomst. Dock är det ju inte skattefritt, men för det krävs ju även vid avfärd boardingkort ut ur unionen.
 

Sir Lemon

Medlem
Inga problem att handla på CPH vid ankomst. Dock är det ju inte skattefritt, men för det krävs ju även vid avfärd boardingkort ut ur unionen.
Wow! Är det sant? Det är ju som du säger lite barpåfyllning från den beskattade Travel Duty-inside-EU som hägrar, så det vore guld. De brukar ha en del (för en svensk) prisvärda produkter. När jag gjorde liknande inköp i München efter nyår krävdes dock boarding-pass för avgående flyg samma dag och vill minnas att det var likadant för ett år sedan på CPH.
 

pswe

Medlem
Wow! Är det sant? Det är ju som du säger lite barpåfyllning från den beskattade Travel Duty-inside-EU som hägrar, så det vore guld. De brukar ha en del (för en svensk) prisvärda produkter. När jag gjorde liknande inköp i München efter nyår krävdes dock boarding-pass för avgående flyg samma dag och vill minnas att det var likadant för ett år sedan på CPH.
Jag har handlat massor av gånger vid ankomst till CPH och sedan hem mot Skåne med godset.
Inte gjort det i år men tror inte det skett några ändringar.
Och precis som du skriver, värt att kolla erbjudanden, de kan vara bra även om danskkronan är dyr.
 
Toppen