Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

TasselT

Medlem
I söndags använde Kastrup RWY12 en hel del, och den ÄR sådan - man svävar över landningsbanan i flera hundra meter innan man når touch-down zonen. Jag gissar att det beror på att inflygningen går över Köpenhamn tätort. Så kanske kom ni det hållet?
Enligt FR24 så landade man på den banan - men från andra hållet, dvs bana 30.
Från det hållet är det normal inflygning vad jag vet.

/ TT
1664281113702.png
 

011430121

Medlem
I söndags använde Kastrup RWY12 en hel del, och den ÄR sådan - man svävar över landningsbanan i flera hundra meter innan man når touch-down zonen. Jag gissar att det beror på att inflygningen går över Köpenhamn tätort. Så kanske kom ni det hållet?



Visa bifogad bild 133967
Det beror på att det är arbetas på en bana 04R/22L i tio dagar skall den hållas stängd
källa CHECK-IN.dk
 

Brandten

Medlem
Bokat SAS Go med sällskap (5 pers) från AGP till ARN och det plingade till vid boarding. Jag är EBG och blev uppgraderad till 1F. Planet överbokat så några passagerare med handbagage fick gå till nästa gate för att kliva på nästa flyg till ARN.
 

RimaZ

Medlem
Suverän service på SK958 MIA-ARN nyss i business. Hemresa från två veckors semester i USA med sambo och svärföräldrar.

Lade in bud om plusgrade och fick det alla fyra (antagligen så det fungerar). Svärfar var väldigt väldigt nöjd och avnjöt fulla menyer och varenda dryck som erbjöds av den enastående crewn som jobbade.

Ingen av dem har flugit business innan, och detta var även min första gång med SAS longhaul i business. Kan inte annat än att vara nöjd, trots att jag inte lyckades sova.

Tror det blir svårt att få dem att flyga annat framöver (plus kan man nog få med dem på iaf)
 

Fredde18

Medlem
Detta kanske inte är pga SAS egentligen men, idag på CPH tajmade jag promenaden från SAS loungen för att komma lagom till E6 som var vår gate för SAS-flighten till Tyskland. Väl ditkommen slängde jag ett öga på skärmen innan jag skulle ta rulltrappan ner: ny gate A28!!

Det gott folk gav mig ett antal 1000 välbehövliga steg på en i övrigt ganska stillasittande dag! Från E6 till A28 är det långt. Punkt…

Så tack SAS för att ni var sena in från Göteborg med kärran så vi fick en ny gate!
 
Efter att ha suttit på marken på tok för länge under Corona, för att sen följa upp med ett år inom Europa, så kan jag efter några efterlängtade vändor utomkontinents återigen säg: f-n vad SAS är bra när man flyger långt i Business! Bekvämt i både 321 och 330, hög klass på mat och dryck, och personal som är rolig, hjälpsam och service minded (utan att vara servil). Ett riktigt nöje att resa med!


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Toppen