Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Lång historia som blev bra till slut…Bonusresa bokad i oktober Umeå - Alicante, fick meddelande från SAS om att denna förskjutits ett dygn vilket pajade allt då vi får gäster. Letade fram en passande flight som skulle funka, dock med övernattning på Kastrup. Blev tvärstopp på denna med motiveringen att bonusresorna var slut…HUACA, ny handläggare som verkligen gjorde sitt bästa, lyckades hitta en resa med Swiss. Frågade om jag skulle hänga kvar i luren medan det biljetterades men nej, det behövdes inte, biljetterna kommer på mailen. Kommer såklart inga biljetter, börjar ana oråd…Ringer upp några timmar senare och får tag i en kanonhandläggare (kvinna, liten brytning) som kommer i kontakt med den tidigare handläggaren och får info om att tidigare biljetter tyvärr hade försvunnit under bokningsprocessen. Sånt kan hända tänker jag och ber henne verkligen försöka lösa vårt problem. Sagt och gjort, hon ägnar tid, energi och försöker verkligen kirra detta och till slut lyckas hon lösa det i enlighet med mina ursprungliga önskemål. Tänker att jag ska höja henne till skyarna i utvärderingen och för första gången någonsin får jag inget samtal från SAS, förbannat tänker jag. Men om hon eller någon av hennes kollegor ser detta - all heder, du var kanon, stort tack för hjälpen!
 

ptotheg

Medlem
Nyss hemkommen från en vecka i Italien och är verkligen nöjd med alla 3 flighter. ARN-FCO och FCO-OSL-ARN den förstnämnda med Connect och de två sista med Main. Seatblock i Plus på samtliga 3 flighter trots att de två första flighterna var väldigt bokade. Bra service! Tack!
 

samet

Medlem
På temat att sköt boarding.
På KRN idag, så meddelas det tidigt att prio skall gå först, att Grupp F skall gå sista och att det inte ingår bagage.

Är det möjligen det nya SAS vi ser? Där regler gäller och förmåner faktiskt förtjänas och fungerar?
 

plover

Medlem
Låter ju fantastiskt om det stämmer. Så trött på pax som kommer inrullande med oversize cabin baggage och lämpar över problemet på den stressade personalen. Skicka väskan längst ned i lasten och ut med den sist av alla. Eller så börjar uppnå gnällåldern ? :)
 

Jannes

Medlem
På temat att sköt boarding.
På KRN idag, så meddelas det tidigt att prio skall gå först, att Grupp F skall gå sista och att det inte ingår bagage.

Är det möjligen det nya SAS vi ser? Där regler gäller och förmåner faktiskt förtjänas och fungerar?
CPH boarding, vi hade redan visat pass och boarding pass för att komma in i "väntrummet" vid gaten, sedan klart och tydligt utrop att endast boarding group A och B, och det kollades strikt. Väldigt skönt för oss 12-15 pax som fick gå ombord då. DET kändes som man fick nytta av EBG, och kommenterade till min resepartner om det, då han ogillar stressen och pressen av folkmängder.
 

jonten

Medlem
På temat att sköt boarding.
På KRN idag, så meddelas det tidigt att prio skall gå först, att Grupp F skall gå sista och att det inte ingår bagage.

Är det möjligen det nya SAS vi ser? Där regler gäller och förmåner faktiskt förtjänas och fungerar?
Om du inte sett mitt inlägg 10-15 poster tillbaka, kolla det. Det var snäppet värre (bättre) tysk ordnung
 

Mr Basic

Medlem
På temat att sköt boarding.
På KRN idag, så meddelas det tidigt att prio skall gå först, att Grupp F skall gå sista och att det inte ingår bagage.

Är det möjligen det nya SAS vi ser? Där regler gäller och förmåner faktiskt förtjänas och fungerar?
Hoppas det.
Vid boarding igår ARN-TIV var SAS också väldigt tydliga med att grupp A och B fick boarda, hade man ngn annan bokstav på boarding-kortet ska man vänta och ge plats.
 

Sir Lemon

Medlem
Låter ju fantastiskt om det stämmer. Så trött på pax som kommer inrullande med oversize cabin baggage och lämpar över problemet på den stressade personalen. Skicka väskan längst ned i lasten och ut med den sist av alla. Eller så börjar uppnå gnällåldern ? :)
Båda kan ju vara sant. ;)
 
Toppen