Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Once56

Medlem
Blev igår tvungen att avboka en bonusresa för min svärmor som blivit sjuk. Resan var idag och gick inte att avboka på nätet. Bävade lite för att ringa kundtjänst, efter alla rapporter om långa väntetider, eftersom jag befann mig på bilresa med ganska dålig mobiltäckning. Stannade till och ringde in, knappade igenom alla val och körde sedan vidare, ganska övertygad om att jag skulle hinna många mil innan det blev min tur. Tre! minuter senare hade jag en agent i luren (fick stanna till på nästa parkeringsficka) och totalt åtta minuter senare var resan avbokad och poängen tillbaka på mitt konto. Kan bara buga och tacka för snabb service!
 
Nyligen åkte Fru Insane och jag till Washington DC. Den resan var gjord i två olika bokningar, en award Köpenhamn-Washington-Köpenhamn, och sen en revenue Stockholm-Köpenhamn-Stockholm (eftersom jag hade förträngt att jag inte hade lagt till connections till ARN när jag ursprungligen bokade, och upptäckt det först långt senare när voucher mm var utgången).

Från början hade vi tänkt resa med bara kabinväskor, men i sista sekund bestämde vi oss att ta med lite incheckat bagage. Med två helt separata bokningar var jag beredd på att hämta ut bagaget på CPH och checka in igen, men jag tänkte att det inte kan skada att fråga vid incheckningen på ARN om man kunde checka bagaget hela vägen fram.

Det krävde tydligen att man skulle slå ihop de två bokningarna, vilket tydligen var knepigt (kanske just för att det var en revenue och en award). Det krävde en massa knappande och en massa samtal till någon kollega. Men till sist stod vi där med inte bara bagaget fixat till slutdestinationen, utan även boarding cards för sista benet.

Jag vet inte om det ÄR svårt i SAS system eller om det bara var att den här individen inte visste hur hon skulle göra. Det är inte poängen. Vad jag vill lyfta fram är att det inte var en sekunds tvekan om huruvida hon var villig att hjälpa oss, utan ett omedelbart "SJÄLVKLART löser vi det, ber om ursäkt att det tar lite tid bara..."

Man fokuserar så lätt på de tillfällen någonting gått fel, men det är värt att även lyfta de gånger någon gjort det där lilla extra som verkligen underlättar för oss kunder. Och dessutom gör det med ett leende!
 

Dawes

Medlem
Jag fick igår ställa in en bonusresa då fru Dawes åkt på en ordentlig öroninfektion och tillhörande intyg om att flyga är en extremt dålig idé, 6h innan avresa.
Jag var inställd på lite knussel vid avbokning och var inte helt inställd på att få tillbaka så mycket, har faktiskt aldrig hamnat i liknande situation så nära avresa tidigare.

Jag ringer in till vanliga kundtjänst och får ett mycket trevligt samtal som slutar (efter samtal med kollega) i återbetalda poäng och avgifter, pooängen kom direkt och avgifterna dröjer väl lite. (Vouchern tänkte jag inte ens på att fråga om men jag antar att den ramlar tillbaka då den inte gått ut ännu)

Mycket tacksam och nöjd vilket jag meddelade tydligt samt att jag ska fira med att genast boka 2 nya resor, med SAS såklart.
Mycket fint hanterat, sjukt nöjd!
 

filip23

Medlem
Nyss hemkommen från en vecka i Italien och är verkligen nöjd med alla 3 flighter. ARN-FCO och FCO-OSL-ARN den förstnämnda med Connect och de två sista med Main. Seatblock i Plus på samtliga 3 flighter trots att de två första flighterna var väldigt bokade. Bra service! Tack!


Exakt samma idag ARN-MMX! Riktigt imponerad! Var även väldigt tydlig vilka som skulle borda först och en familj som försökte på sig en fuling fick sig en uppläxning. Snyggt SAS
 
Finns väl ingen ”Swedavia, det här har ni gjort bra”-tråd, så jag nyttjar den här istället… ovanligt snabbt och smidigt genom fast Tracy säkerhetskontrollen på Arlanda idag, mycket pga personal som var rappa, kommunikativa och samspelta, som driver på passagerarna och ser till att det blir rätt på första försöket.

Individuellt inga jätteskillnader eller exceptionella händelser, men ett toppenexempel på hur mycket bättre det blir på totalen om alla bara anstränger sig lite extra.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Sedan min fru blev gravid har vi haft flygningar med Finnair x3, DAT, KLM x4, Ryanair, (A330, A320, B737, B777, A321) och hon har klagat på hård landning varje gång. I söndags flög vi till sist med SAS och en gammal men fräsch A321 (OY-KBE, ARN-CPH) där piloten bjöd på den mjukaste landningen jag kan minnas, där vi hoovrade typ 2 meter över landningsbanan i flera hundra meter innan touchdown. Tack till en fin landning och i övrigt en behaglig tur och god service i SAS GO trots typ fullsatt (avgång 21:20).

Nu får vi nog vänta på baby (utöver CPH-AAL-CPH med SAS för mig pga jobb) innan vi är uppe i luften igen :)
 

Tobbe.O

Medlem
Råkade ut för sen flight från Oslo till Arlanda igår vilket resulterade i att jag missade sista flighten till Ronneby.

Snabb och smidig hjälp av SAS service center i terminal 5 med övernattning på Clarion på Arlanda.

Nu på förmiddagen skickade jag in ett claim gällande förseningen. Skickade in 10:41 och 11:04 kom svar och Voucher med dubblerat värde av EU ersättning! Otroligt snabbt och snyggt jobbat SAS! :)
 

intuition

Medlem
Sedan min fru blev gravid har vi haft flygningar med Finnair x3, DAT, KLM x4, Ryanair, (A330, A320, B737, B777, A321) och hon har klagat på hård landning varje gång. I söndags flög vi till sist med SAS och en gammal men fräsch A321 (OY-KBE, ARN-CPH) där piloten bjöd på den mjukaste landningen jag kan minnas, där vi hoovrade typ 2 meter över landningsbanan i flera hundra meter innan touchdown. Tack till en fin landning och i övrigt en behaglig tur och god service i SAS GO trots typ fullsatt (avgång 21:20).

Nu får vi nog vänta på baby (utöver CPH-AAL-CPH med SAS för mig pga jobb) innan vi är uppe i luften igen :)
I söndags använde Kastrup RWY12 en hel del, och den ÄR sådan - man svävar över landningsbanan i flera hundra meter innan man når touch-down zonen. Jag gissar att det beror på att inflygningen går över Köpenhamn tätort. Så kanske kom ni det hållet?



Skärmavbild 2022-09-27 kl. 14.07.jpg
 
Toppen