Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Satt precis på telefon med SAS kundservice, med en halvmeckig återbetalning/ombokning efter tidtabellsändring som tjejen/damen (man ska inte spekulera i onödan vad gäller kvinnors ålder) på andra änden löste utmärkt.

Detta för ett sällskap på fyra där allt i statusväg var ett enstaka silverkort, dessutom.

(I antitråden kan vi lägga upp att jag blev underrättad om ändringen via mail och den kända formuleringen "hör du inte av dig inom 10 dagar betraktar vi det som att du accepterar". Men i det här fallet så kommer ändå SAS klart ut på plussidan, totalt sett.)

Jag skickade feedack efter min DUS-ARN resa till SAS Customer Relations och ficksvaret idag. Jag är jätte nöjd för kompensationen som jag kommer att få.

"Jag förstår att det var en mindre behaglig resa för dig, och hoppas att 15 000 EB-poäng kan vara en passande ursäkt från vår sida.
Har du funderingar eller synpunkter är du varmt välkommen att höra av dig igen!"

Med vänlig hälsning

Petra Johansson
Supervisor
SAS Customer Care

Last edited:
Jag skickade feedack efter min DUS-ARN resa till SAS Customer Relations och ficksvaret idag. Jag är jätte nöjd för kompensationen som jag kommer att få.

"Jag förstår att det var en mindre behaglig resa för dig, och hoppas att 15 000 EB-poäng kan vara en passande ursäkt från vår sida.
Har du funderingar eller synpunkter är du varmt välkommen att höra av dig igen!"

Med vänlig hälsning

Petra Johansson
Supervisor
SAS Customer Care

Imponerande att få 15k EB poäng, men vad hände på DUS-ARN ... fick du gå hem eller?

Imponerande att få 15k EB poäng, men vad hände på DUS-ARN ... fick du gå hem eller?

Jag är inte säker om jag vågar berätta hela historien utan att någon skulle ta det illa men men. Jag vill poängtera att min feedback gällde först och främst LH's agerande i DUS flygplats mot mig. Jag ifrågasatte hur LH kunde placera en person vid nödutgång seat med kraftig övervikt med tanken om flygsäkerhet och att pax på nödutgångs rader skall vara hjälpliga vid nödsituation. Den här personen tog också en tredje del av min seat och man kunde inte ha armstöd nere på grund av det var omöjligt. Jag är ändå en snäll gubbe...

Här är reserapporten från DUS resan och mer info hur LH agerade: http://www.businessclass.se/reserapporter/6470-far-foer-1302kr-88000-cc-poaeng.html

Här kommer hela svaret från SAS:

2012-09-26 17-43-33.jpg

Jag är inte säker om jag vågar berätta hela historien utan att någon skulle ta det illa men men. Jag vill poängtera att min feedback gällde först och främst LH's agerande i DUS flygplats mot mig. Jag ifrågasatte hur LH kunde placera en person vid nödutgång seat med kraftig övervikt med tanken om flygsäkerhet och att pax på nödutgångs rader skall vara hjälpliga vid nödsituation. Den här personen tog också en tredje del av min seat och man kunde inte ha armstöd nere på grund av det var omöjligt. Jag är ändå en snäll gubbe...

Här är reserapporten från DUS resan och mer info hur LH agerade: http://www.businessclass.se/reserapporter/6470-far-foer-1302kr-88000-cc-poaeng.html

Visa bifogad bild 9898

Tommy,,,,, Du vet ju vad jag har för erfarenheter av LH... http://www.businessclass.se/lufthansa-miles-more/4600-lufthansa-service-niva-suger.html

Idag har ni (SAS) verkligen lyckats ignorera en Pandion på absolut bästa sätt. Vi förväntar oss inget välkomnande, inget extra och framförallt ingen personlig service ... och på det svarta kortet finns det tillräckligt med poäng för att betala för ölen.

Visa bifogad bild 9898

Så seriöst gick du verkligen inte hela vägen hem? 15k EB poäng för en tjockis brevid mig på flighter (spec USA) skulle gjort mig till EB poängsmiljonär nu. Vad hände egentligen på flighten?

/V

Idag har ni (SAS) verkligen lyckats ignorera en Pandion på absolut bästa sätt. Vi förväntar oss inget välkomnande, inget extra och framförallt ingen personlig service ... och på det svarta kortet finns det tillräckligt med poäng för att betala för ölen.

Ursäkta, det här är tråd för beröm. :D
Ni har väl ett årlig möte med VD, eller hur? Dit är det nog bäst att ta sådana exempel med.

Ironiskt "beröm"! Något säger mig att du har alltför högt ställda förväntningar eller så får du av någon anledning alltid (??) ett dåligt bemötande. Som Pandion har du lite fler privilegier än andra passagerare och känner du dig inte nöjd med den servicen så tycker jag att du tar upp diskussionen med Customer Care eller om du tycker att det är jätteviktigt med Rickard Gustafson, vd SAS

Toppen